2011. január 2., vasárnap

Honvágy



Rátaláltam egy csodaszép dalra az interneten, ami furcsa érzéseket ébresztett bennem. Van bennem egy kis kelta vér, és habár ebben az életemben még nem jártam Írországban, mégis a dal hallgatása közben kegyetlen honvágyam támadt. Írtam hozzá egy verset is, mert szinte látomás-szerűen rohamoztak meg az (emlék)képek, és ki kellett őket írnom magamból. Nem tudom miért és nem tudom hogyan, de azóta úgy érzem, mintha el lennék szakítva valamitől.







Honvágy

Őseim földjére vissza-vissza vágyom,
nincs annál a tájnál szebb e nagy világon.
Hazahív a szívem, hajt s űz minduntalan,
így álmaim szárnyán elröptetem magam.
Lelkem sűrű, sötét erdők mélyét járja,
mint a hajdanvolt korok bölcs druidája.
Hosszú ruhám uszályként siklik utánam,
s mezítelen lábbal járok a homályban.
Varázstól s bűbájtól terhes a levegő,
jöttömre tündérek hada lépett elő.
Kísérnek utamon, fényük megmelenget,
s a buja, zöld vadonból lassan kivezetnek.
Szikla ormán állok, lent tombol a tenger,
csapkodja a partot tajtékos dühével.
Feltámad a szél is, belekap hajamba,
tincseim kígyózva borulnak arcomba.
Behunyom a szemem őszintén kívánva,
bárcsak e pillanat örökké tartana.
De mire felnézek eltűnt már a tenger,
a szikla s az erdő is a tündérekkel.
Eddig tartott álmom, vissza kellett térni,
újra itt, a rideg napjainkban élni.
Lehajtom fejemet, s halkan felsóhajtok:
Drága Smaragd sziget, kínoz a hiányod...


5 megjegyzés:

  1. Gyönyörű a vers amit írtál! :)
    A szemeim előtt lebegett a kép amit leírtál.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszett a vers :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem is tetszett... :) Jaj, amúgy Szia Szilvi! :)) Nem tudom emlékszel-e még rám! de Brigi mikor emlegetett párszor téged, akkor mindig eszembe jutott hogy megint írok neked, de mindig elfelejtettem. Most itt az alkalom!!!! :)))) Elmélyedtem kicsit itt a blogodon, most tanulás közben jól jöttek a tündéreid és a jó írások :)
    Dina

    VálaszTörlés
  4. Te jó ég, szia Dina!!!! Hát persze, hogy emlékszem rád, nagyon örülök, hogy felbukkantál! :) Jó lenne újra beszélgetni egy kicsit, nagyon rég hallottam felőled! Amúgy örülök, ha jól esik olvasni a soraimat, várlak bármikor sok szeretettel itt nálam :) És köszönöm, hogy írtál, nagyon kellemes meglepetés volt ^^

    VálaszTörlés
  5. :))) Jó lenne bizony!! :) adok neked emailcímet vagy valami ha gondolod :))
    bizony, de azért jó mert árad innen a pozitívum :)

    VálaszTörlés