2011. március 27., vasárnap

Zsákmányolás



Hogy ne csak mindig szomorkás dolgokról írjak, most jöjjön egy kicsit vidámabb bejegyzés arról, hogy miket sikerült az utóbbi időben beszereznem. Természetesen könyvekről van szó :) Érdekes egyébként, mintha a szemem rá lenne állva arra, hogy kiszúrjam a könyvesboltokat. Tegnap is, mikor utaztunk be anyuhoz szinte percenként vettem észre őket, Viktor meg nem győzött visszafogni attól, hogy mindegyikbe benézzek. Persze végül csak vettem két könyvet, mert úgy sem bírtam ki :P Szóval a zsákmányaim tegnapról; Tonya Hurley - Szellemlány, amit merő véletlenségből találtam az Alexandrában, úgy el volt dugva, és már csak pár példány maradt belőle. Nagyon örülök neki, mert rég óta szerettem volna elolvasni, ráadásul hihetetlenül szép könyv! Komolyan, ilyen gyönyörű könyvet nem minden nap látni, én sem győztem csodálni. A borító nagyon ötletes, ugyanis a fedelén a szellemlány sziluettje található egy kis átlátszó lapocskával, aztán mikor lapozol, a túloldalt már ott van maga a szellemlány. Emellett a fedőlapon lévő díszítések ezüstözöttek, akárcsak a lapok szélei, így mikor először a kezembe vettem olyan érzésem volt, mintha egy ezüsttömböt tartanék. A különböző fejezetek elején mindig van egy szép kis sziluett rajz meg egy idézet, illetve az összes lap szélét kidekorálták virágokkal. Nekem nagyon tetszik, remélem nem csak a külseje, hanem a tartalma is ilyen jó lesz, mikor oda jutok, hogy elolvashassam. Aztán a másik tegnapi zsákmányom Christopher Paolini Eragon című trilógiájának az első kötete. Ezzel a történettel egy kicsit érdekesen indult a kapcsolatom, ugyanis először a filmet láttam belőle, és katasztrófának tartottam. Többen is mondták, hogy tiszta Tolkien utánzat egy kis Star Wars-os beütéssel, és ezt a filmen is érezni lehetett, így a könyvre már nem voltam kíváncsi. Aztán a napokban újra megnéztem a filmet, és nem tudom miért, de már sokkal jobbnak tartottam, mint régen. Azt hiszem el tudtam különíteni attól, hogy mindenki Gyűrűk Ura koppintásnak tartotta, és igyekeztem meglátni benne az eredeti, izgalmas történetet. Az új élmény hatására el is döntöttem, hogy amint alkalmam nyílik rá, megszerzem a könyveket is és elolvasom, mert általában az mondható el az ilyen esetekben, hogy a könyv mindig sokkal jobb, mint a film. Most megvettem az első kötetet, és nagy izgalommal várom, hogy neki eshessek. Persze vannak dolgok, amik miatt picit aggódom, például hogy Paolini Tolkienhez hasonlóan saját nyelvet próbált létrehozni, amivel nem is lenne gond, ha értett volna hozzá. Ám sajnos többen említették, hogy csak hasra ütés jelleggel találta ki a nyelvet, amiben nincs semmi összerendezettség, ez pedig eléggé zavaró lehet majd a történet során. Mondjuk ki tudja, lehet, hogy engem nem fog zavarni, meg eleve nem úgy fogok hozzáállni a könyvhöz, hogy egy újabb Tolkien sagát fogok olvasni. Inkább úgy tekintek majd a történetre, hogy ez egy lelkes, fiatal író első szárnypróbálgatása, amihez nem szabad akkora elvárásokat támasztani, mint Tolkienhez. Egyszerűen csak szeretném élvezni, hogy az írónak mit sikerült ilyen fiatalon összehoznia, hiszen nem mindennapi, hogy valaki tiniként kiadhatta az első regényét. Szerintem nagyon sok fiatal van, aki Paolinihez hasonlóan otthon írogat egy történetet, és közben arra vágyik, hogy egyszer majd kiadják és emberek százainak szerez örömet a történetével. Én magam is közéjük tartozom, éppen ezért nagyon kíváncsi vagyok, hogy Paolininek mit sikerült alkotnia, hiszen neki beteljesült az a vágya, amiről mi még csak ábrándozunk. Viszont a sikere szerintem sokakat reménnyel tölt el, hiszen ha őt felfedezték, akkor másnak is lehet erre esélye, csak meg kell érte dolgozni - ez elsősorban magamnak szól, mert néha lusta vagyok írni, pedig ott van a fejemben a sok gondolat :P Egy szó mint száz, minden szempontból nagyon kíváncsi leszek az Eragonra, de azt fogom utoljára hagyni, mivel nagyon vastag. Előtte még a Szellemlány lesz, meg néhány másik új könyv, amiket régebben vettem, de még nem tudtam őket elolvasni. Név szerint Nora Roberts Írországban játszódó nővér-trilógiájáról van szó, ami A tűz leánya, A jég leánya és A szégyen leánya címet viseli. Imádom Nora Roberts azon köteteit, amik Írországban játszódnak és egy csipetnyi mágiával vannak fűszerezve, úgyhogy ezt a három kötetet is várom már, habár nem volt egyszerű megszerezni őket. Az első két részt még úgy ahogy zökkenőmentesen meg tudtam rendelni, na de az utolsót... Majdnem egy hónapig vártam, mire találtak nekem egy kötetet belőle, és még ráadásul szépséghibás is. Jó, persze nem húzom a számat, hiszen már annak is örültem, hogy találtak egyet, szóval egy kissé behorpadt borító nem fogja kedvemet szegni. Aztán ezeken kívül vár még rám egy Jane Austen könyv is, az Értelem és Érzelem, bár szerintem az összes Austen könyvet el fogom idővel olvasni, csak most ezt sikerült beszereznem. Tegnap mondjuk nagyon szemezgettem az Emmával meg a Klastrom titkával, de most van jó sok könyvem, először azokat olvasom el, aztán ezek addig megvárnak. Különben is, nemrég belekezdtem újra a Harry Potterbe, és szeretném még azt végig olvasni. Már a negyedik kötetnél járok, aztán ha végeztem az utolsó részével is, akkor esek neki az újdonságoknak. Összegezve; vár még rám 4 kötet Harry Potter, három Nora Roberts, egy Jane Austen, egy Szellemlány, meg egy Eragon. Tíz könyv van kilátásban, úgyhogy egy darabig bőséggel el leszek látva könyvekkel, és most egy picit tényleg kímélem a pénztárcámat.

2 megjegyzés:

  1. Vándorló Palotámat már kivégezted?:)

    VálaszTörlés
  2. Tyű, a mindenit, tényleg még az is van! :O Még neki se álltam, de majd igyekszem előbbre venni a listámon.

    VálaszTörlés