2011. december 15., csütörtök

Karácsonyi előkészületek



Be kell valljam, hogy tőlem szokatlan módon még nincs kifejezetten karácsonyi hangulatom. Ez azért némi szomorúsággal tölt el, hiszen ilyenkorra én már bezsongva szoktam lenni, de sajnos a mostani idők nagy hajrái miatt valahogy egy picit elcsúszott a karácsonyi hangulatom. Szerencsére nincs nagy baj, hiszen mint vérbeli karácsony-fanatikus, csak egy kis hangulatidézésre és némi ünnepi előkészületre van szükségem ahhoz, hogy végre ismét átjárja a lelkemet ennek a csodaszép ünnepnek a varázsa. Mivel ez lesz az első közös karácsonyunk Viktorral, amit már az új otthonunkban tölthetünk, ezért nagyon fontosnak tartom, hogy minden szépre sikerüljön. Nyilván a következő évi lesz az igazi, mert akkor már a saját szintünkön fogunk ünnepelni, de az ideinek is szeretném megadni a módját. Leginkább a sütést-főzést várom, mert végre egyedül csinálhatok mindent úgy, ahogy én szeretnék. Idén Quiche Lorraine-t és Wellington bélszínt csinálok, amik amilyen félelmetesnek hangzanak, olyan könnyű elkészíteni őket, állítólag. Én még egyiket sem próbáltam, de épp ideje. Sütemények terén természetesen nem maradhat el a klasszikus mézeskalács, (amit minden évben csinálok, és amit a végére már legszívesebben behajítanék a sarokba, mikor a kismilliomodik holdacskát díszítem cukormázzal :P), illetve a répatorta és a gyümölcskenyér sem, italnak pedig forró csoki és forralt bor lesz. Részemről ennyi a nagy karácsonyi sütés-főzés, mivel nem akartam nagyon túlvállalni magam. Nem szeretnék abba a hibába esni, hogy egészen szenteste napjáig csak a konyhában robotolok, egy hadseregnek való ételt főzök, totálisan kimerült leszek, aztán emiatt nem tudom élvezi az ünnepeket, holott ez lenne a lényeg. A nagy munkában még a végén elfelejti az ember, hogy miről is szól a karácsony, és hogy az egész nem egy gyorsasági és mennyiségi verseny, hanem egy varázslatosan szép ünnep, amit közösen kell megélni azokkal, akiket szeretünk. Nem rohangászni kell ilyenkor, hanem örülni egymásnak, élvezni a karácsony meghittségét, átélni minden szeretetet, amit kaphatunk és adhatunk. Bízom benne, hogy ez idén is sikerülni fog.
Aztán persze a ráhangolódást még a karácsonyi filmek is segítik. A kedvencem Charles Dickens Karácsonyi éneke, ami szerintem a legszebb ünnepi történet, és szinte mindegy, milyen változatban látom, mindig tetszik (ez alól kivétel a legújabb verzió, mert az szerintem nem adta át a hangulatot), de persze más remek karácsonyi filmek is vannak, amiket szeretek.
Íme a kedvenceim:
Karácsonyi ének (99-es)
Carol karácsonya
Szellemes karácsony
A díva karácsonya
Polar Express
Szépség és a Szörnyeteg varázslatos karácsonya
Diótörő balett
Télapu
Mickey egér karácsonya
Ha ezeket megnézem az elkövetkező napokban, akkor biztos nem lesz gond az ünnepi hangulattal, mellé pedig éjjel-nappal hallgatni fogom a legkedvesebb ünnepi dalaimat is, illetve elkezdem ünnepi köntösbe öltöztetni a szobánkat :) Ami pedig még tökéletesebbé tehetné a karácsonyi hangulatot, az természetesen a hatalmas pelyhekben hulló hó. Bízom benne, hogy idén fehér karácsonyunk lesz, s ahogy eddig olvastam és hallottam, elég nagy rá az esély :) Reméljük így is lesz! Addig is mindenkinek kellemes készülődést kívánok! :)

6 megjegyzés:

  1. Gondolod hogy fehér karácsonyunk lesz? Én úgy hallottam hogy megint nem,és annyir elszomorító,de reménykedek én is *.*

    VálaszTörlés
  2. Én meg pont azt hallom mindenfele, meg azt is olvasom, hogy fehér karácsonyunk lesz. Bízom benne, hogy meg is valósul :)

    VálaszTörlés
  3. Hát hallod,én is remélem hogy azoknak lesz igazuk akik a havazásról beszélnek =) bár már láttam egy két embernél facebookon kiirva hogy itt ott havazott *.*

    VálaszTörlés
  4. Nekem már jó ideje keresztben vannak az ujjaim, úgy drukkolok, hogy essen a hó :)

    VálaszTörlés
  5. Jó hír; sok helyen esett =)) Pécsen a Tv toronynál pl volt. eddig pesten nem láttam még havat =/

    VálaszTörlés
  6. Hát, bízzunk benne, hogy jövő hétre meg jön hozzánk is a hó, mert azért úgy szép a karácsony, de részemről az sem lesz baj, ha nem lesz, mert az egész a szívben és a lélekben dől el, nem pedig az időjárásban :) Nekem akkor is szép lesz a karácsony, ha egy szem hó sem fog esni, mert a lényeg - a szeretet - meg lesz, és ennél semmi sem fontosabb :)

    VálaszTörlés