2012. április 22., vasárnap

Sminkes TAG



Régóta szerettem volna már kitölteni ezt a TAG-ot, de aztán valahogy mindig lemaradt. Most aztán pótolom, mert szerintem érdekes kérdések vannak benne, már ha az ember szeret sminkes körökben mozogni, én pedig nagyon szeretek :)


1. Mindig kisminkeled magad, amikor emberek közé mész?
Változó. Ha dolgozni megyek, vagy olyan helyre, ahol előre tudom, hogy sok időt fogok tölteni, akkor mindenképpen kifestem magam, mert az alap csinos, nőies megjelenéshez elengedhetetlennek tartom. Viszont ha csak a sarki közértbe kell leugranom egy kiló kenyérért, nem fogom felszenvedni magamra a szokásos sminkes procedúrámat, mert minek? Persze régen el sem tudtam képzelni, hogy smink nélkül utcára lépjek, de ma már ha tehetem inkább bizonyos alkalmakkor hagyom pihenni a bőrömet, hiszen senkinek nem tesz jót az, ha sokat van lefedve a bőre festékkel.

2. Hogyan csöppentél bele a sminkelés világába?
Édesanyám révén. Ő régen hozzám hasonlóan pedáns, nőies asszony volt, akinek sok pipere holmija volt, én pedig szinte totyogós korom óta élénken érdeklődtem a dolgai iránt, pl. felhúztam a magas sarkú cipőjét, felvettem az ékszereit (tipikus esetek, ugyebár), és természetesen ki kellett próbálnom a sminkszereit is. Óvodásként annyi lett megengedve nekem, hogy a kisujjamon a körmöt killakkozhattam (azaz inkább anyu kilakkozta), és ezzel megindult a lavina.

3. Szerinted mitől szép egy smink?
Attól, hogy illik a viselőjéhez, és nem elnagyolt, természetellenes maszk, hanem az illető benső szépségét emeli és hangsúlyozza ki.

4. Napközben milyen gyakran frissíted fel a sminkedet?
Egyszer-kétszer, főleg az ajkaimat, mivel értelem szerűen ott kopik le a legjobban az evés-ivás-beszéd miatt, de van, hogy a szemenél is korrigálnom kell, mert nap végére kicsit elmászik a szemceruzám a szemzugomban.

5. Követtél már el sminkes bakit? Ha igen, mit?
Persze, de szerintem ezzel mindenki így van, aki sminkel, hiszen mindenki elkezdte valahol. Nekem talán a legnagyobb bakim a szemöldökömmel volt. Mivel sajnos borzasztóan ritkás (jóformán csak két pamacs van az elején) és még szőke is, ezért teljesen láthatatlan, a hajam viszont ezzel szemben feketére volt festetve, így nagyon éles volt a kontraszt, úgy néztem ki, mint a női Marilyn Manson. Akkor kezdtem el először sötétbarna, majd fekete szemöldök ceruzával megrajzolni, de az elején borzalmasan csináltam. Még azt a kevés, meglévő pamacs-szemöldökömet is túlszedtem, és úgy rajzoltam meg, hogy az elején jócskán rövidebb volt, mint kellett volna. Tehát nem a szemzugom vonalából indítottam, ahogy kellett volna, hanem jóval beljebb. Katasztrófa volt.

6. A sminktermékek közül mik a gyengéid? (pirosítók, szájfények, szemhéjpúderek…stb.)
Rúzsok töménytelen mennyiségben. Nem tudom miért vonzódom hozzájuk ennyire, szinte már fétisnek is lehet nevezni ezen rajongásomat, mert maga a rúzs felvitele is olyan jó érzéssel tölt el, hogy csak na. Főleg a szép, bordós, pirosas árnyalatok tetszenek, de egy-egy csinosabb rózsaszínt és barackot sem utasítok vissza, csak meg kell találnom a hozzám illő árnyalatot. Ezután viszont egyértelműen a szemhéjpúderek jönnek, mert imádok a színekkel variálni. A sokak által kedvelt körömlakkok viszont nálam az utolsó helyen kullognak, mert utálok velük macerázni (igazság szerint béna vagyok hozzá...).

7. Már általános iskolában illetve középiskolában is sminkeltél? Ha igen, ellenezték a szüleid?
Igen, már általánosban sminkeltem magam, de természetesen nem erősen. Édesanyám nagyon haladó szellemű asszony, semmiben nem fogott vissza, sőt, támogatott, de mindig ellátott bölcs tanácsokkal, amiket meg is fogadtam. A nagyon durva dolgokat nem engedte, de nem is kellett velem nagy harcokat vívnia, mert tudtam, hogy idővel úgy is meg fogja engedni, amint elég idős leszek hozzá. Így történt az is, hogy a gimnáziumi éveim elején tőle kaptam meg az első tusomat és szempillaspirálomat, s onnantól kezdve ő volt az, aki mindig hozott nekem valami pipere holmit, amiről úgy gondolta, hogy jól állna nekem. Úgy hiszem, hogy tökéletes egyensúlyt tudtunk teremteni ebben a témában, mert nem voltam eltiltva a sminkeléstől, csupán visszafogottan kellett csinálnom, így mindkettőnk vágya teljesült.

8. A családod/ismerőseid/kollégáid/barátaid szóvá teszik, ha szeretik vagy éppen utálják az aznapi sminked?
Igen, szoktam visszajelzéseket kapni, nem is keveset. Régen ért néhány negatív kritika a fent említett szemöldök-bakiból adódóan, de amióta rájöttem a módjára, csak dícséreteket kapok. És nem csak kollégáktól, ismerősöktől, hanem vadidegen emberektől is, akik leszólítanak úton-útfélen.

9. Reggelente mennyi idő alatt készíted el a teljes sminked?
Munkába nem szoktam nagyon nagy sminket készíteni, elvégre nem bálba készülök. Elég szép bőröm van, így alapozót olyankor nem használok, max. egy kis púdert, de a szememre mindig kellő időt fordítok, kb 15 percet. Ennél több nekem nem kell. Viszont ha valami különleges helyre megyünk, akkor azért egy fél órát rá szoktam szánni, sőt, körmökkel együtt meg van az háromnegyed órának is.

10. Általában hirtelen felindulásból vagy hosszas nézelődés, kutatás és töprengés után vásárolsz sminktermékeket?
Kislány koromban annyira be voltam zsongva a sminkes pultok látványától, hogy rögtön megvettem azt, ami elsőre megtetszett, pusztán azért, mert megtehettem (talán másoknak is ismerős a szituáció, mikor ötszáz forinttal a zsebünkben szinte milliomosnak éreztük magunkat a drogériákban). Ma már megfontoltabban vásárolok, nem veszek meg semmit fölöslegesen, és nincs nyolc árnyalatú rózsaszín szájfényem sem. Alaposan körbenézek, és csak azt veszem meg, amiről úgy gondolom, hogy különleges, nincs még olyanom, és fogom is használni. Nem vagyok gyűjtő, sem profi sminkes, így nincs szükségem tengernyi kozmetikumra.

11. Volt már rossz tapasztalatod drogériás biztonsági őrökkel?
Sajnos volt. A Campona-i Rossmann-ba tértünk be a kedvesemmel nézelődni, és a sminkes pulton véletlenül levertem egy szemöldök formázó palettát. Semmi baja nem lett, nem tört el, szépen vissza lehetett illeszteni, annyi volt csak a probléma, hogy egy pici kupak hiányzott róla, viszont maga a termék (tehát a púder) nem sérült meg. Feltúrtuk az összes fiókot, benéztünk minden állvány alá, de nem találtuk meg a kis pöcköt, én pedig teljesen ki voltam akadva, ugyanis hiába mondogattam, hogy nincs pénzem, nem tudom kifizetni, a biztonsági őr már rendőrrel fenyegetett. Az volt az egyetlen szerencsém, hogy a páromnál ott volt a bankkártyája, és arról ki tudtuk fizetni az említett terméket, amit az első utamba kerülő kukába ki is dobtam - jó látványosan, hogy a biztonsági őr is lássa. Nagyon fel voltam emiatt dúlva, és azóta nem is tértem be abba a Rossmannba, hiába vannak ott jó márkák. Borzasztó rossz élmény volt.

12. Ha egy dolgot megváltoztathatnál az arcodon, mi lenne az?
 Régen gondolkodás nélkül rávágtam volna, hogy a szemöldökömet, de mivel nekem már ki van tetoválva, ezért már nem tudok mit mondani. Meglepő módon az arcom többi részével meg vagyok elégedve.

13. Ajándékoztál már el, vagy dobtál ki olyan sminkterméket, amiről azt hitted sosem lesz rá szükséged, végül mégis hiányzott és megbántad, hogy megszabadultál tőle?
Nem. Ha valamilyen terméktől megváltam, azt okkal tettem, alapos megfontolás után. Még soha nem fordult elő, hogy valamit visszasírtam volna.

14. Annak érdekében, hogy sminkeket vásárolhass, le kell/kellett mondanod egy másik szenvedélyedről? (pl. cipők, könyvek, táskák)
Nem. Igyekszem mindig ügyesen beosztani a pénzemet, hogy ne kelljen semmiről lemondanom, bár ilyen téren nincs sok gondom, ugyanis kevés szenvedélyem van - könyvek, kreatív hobbi boltok és sminkek. Általában célirányosan vásárolok, s olyankor ismerem a keretet, amiből gazdálkodom, hiszen pont annyi pénzt viszek magammal, amennyi kell. Ha viszont olyan van, hogy spontán nézelődés közben bukkanok rá egy régóta áhított termékre, akkor mindig mérlegelem, hogy azt szeretném-e jobban, vagyis inkább hamarabb, vagy mondjuk egy könyvet, ami szintén megtetszett. Általában nem jár nehéz lemondással a választás, mert tudom, hogy később, ha nagyon akarom, beszerezhetem azt a dolgot, amiről éppen lemondtam. Nem szoktam ebből nagy ügyet csinálni.


15. Előfordult már veled, hogy a munkából/suliból hazatérve belenéztél a tükörbe és elborzadtál a látványtól?
Nem. Mielőtt bárhonnan is elindulok ellenőrzöm a sminkem és a teljes kinézetem, így nem érhet meglepetés, illetve nyáron, mikor melegebb van és a festék hamarabb elmozgolódik rajtam, akkor utazás közben is leellenőrzöm néhányszor. Viszont azt kell mondjam, hogy szerencsés vagyok, mert legtöbbször nem szokott úgy elkenődni rajtam semmi, hogy elborzadjak a látványtól.

16. Sminktetoválás – megfordult már a fejedben?
Magam is rendelkezem eggyel, a szemöldökömet tetováltattam ki 2011 novemberében. Nagyon sokáig tépelődtem rajta, ugyanis előtte évekig rajzoltam a szemöldökömet, és már nagyon untam, ugyanakkor ott volt a sok elrettentő példa is. Ki ne látott volna már morcos, vagy túlságosan csodálkozó szemöldököket "szép" feketés-zöldes árnyalatban? Engem is megijesztett, de aztán rátaláltam egy nagyon jó kozmetikusra, aki csodálatos, természetes hatású szemöldököt készített nekem. Nem volt olcsó mulatság, és bizony fájt is, mint a fene, de megérte.


17. Elgondolkoztál már valaha azon, esetleg összeszámoltad valaha, hogy eddigi életed során összesen mennyi pénzt költöttél sminkcuccokra?
Jesszusom, nem, de talán jobb is :D Főleg tini koromban voltam fékezhetetlen, mert ha volt egy kis zsebpénzem, akkor rögtön az első utam suli után a közeli drogériába vezetett, ahol mindig vettem magamnak valami kis gagyi pipere holmit (lásd gagyi golyós szájfények tömény gyümölcs illattal). Édesanyám mindig azt mondta, hogy ezekkel Dunát lehetne rekeszteni, és igaza is volt. Anno nagyon sok fölösleges dolgot megvettem, amiknek a zöme aztán a kukában landolt, de szerencsére azóta változott a helyzet. Tény és való, hogy sok pénz került így a kukába, de szerencsére ezen termékek kis olcsó apróságok voltak, így talán nem kell nagyon nagy összegben gondolkodnom.

18. Vállalnád, hogy te készíted el a saját esküvői sminkedet a nagy napon?
Ez most eléggé aktuális a számomra, ugyanis szeptemberben férjhez megyek, és ez a része az esküvőnek még mindig dilemma számomra. Egész ügyesen bánok az ecsettel, mindenki dícséri a sminkjeimet, de ezek hétköznapra jók csak. A nagy napon azt hiszem valami igazán tartósat szeretnék, én viszont nem rendelkezem ilyen holmikkal, s csupán egyetlen esemény miatt nem biztos, hogy fel szeretnék vásárolni egy drága, minőségi márkaboltot. Az ügyességem meg lenne ahhoz, hogy magamnak készítsem el, de a felszerelésem nem, így tehát elég erősen a profi sminkes felé billen a mérlegem.

19. Félsz a szempilla göndörítőtől?
Még nem volt alkalmam megismerkedni vele - nem tartom olyan fontos, mindennapos eszköznek, amiért pénzt kellene kiadnom. Jók a szempilláim úgy, ahogy vannak, köszönöm.

20. Ha egy őrült tudós azzal állna elő, hogy kifejleszt vagy továbbfejleszt bármit, amit szépségápolás témakörben kitalálsz, mit kérnél tőle?
Önmagától felkenődő körömlakkot, vagy körömlakkozó gépet/robotot :D Én olyan szinten utálok vele vacakolni, és annyira béna is vagyok benne, hogy egy ilyen kütyünek nagy hasznát venném. A lényeg az, hogy ne nekem kelljen pacsmagolnom, mert néha a hajamat tudnám tépni attól, hogy a lakk fele nem a körmömre, hanem a mellette lévő bőrre kerül, vagy hogy a jobb kezemen lévő lakk mindig ronda lesz (bal kézzel nem vagyok valami ügyes), illetve hogy valamibe mindig sikerül belenyúlnom, esetleg a hajam ragad bele a frissen felvitt lakkba. Egyszerűen meg tudok ettől bolondulni, úgyhogy kedves zseni feltalálók, kérek szépen valami gyógyírt a problémámra :D


1 megjegyzés:

  1. Teljesen meglepődtem, hogy régebben utáltál körmöt lakkozni, ahhoz képest hogy mostanra meg micsoda szépségeket alkotsz a körmeidre! *.* :D

    VálaszTörlés