2012. november 27., kedd

Egy kis szomorúság, egy kis boldogság

Ezúttal nem szeretnék lehangoló bejegyzést írni, úgy hiszem volt belőlük bőven az utóbbi időben. Ugyanakkor mégis meg kell emlékezzek egy szomorú dologról, ami a családomban történt. Sajnos Viktor nagymamája nagyon komoly egészségügyi problémával küszködik, és mi aggódunk érte. Egy rosszul sikerült pedikűr után vérmérgezést kapott, aminek következtében sajnos a napokban tőből le fogják amputálni a lábát... Ez a szomorú és borzalmas dolog mindannyiunkat megvisel, de főleg anyósomat, akinek ugye az édesanyjáról van szó. Viktor is szörnyen lehangolt, meg persze az egész rokonság, de sajnos nem volt mit tenni. A mérgezés túlságosan elterjedt, nem volt más megoldás. Nagyon bízunk benne, hogy a mama jobban lesz, mihelyst túl lesz a műtéten. Még az én családom is aggódik érte, anyu rendszeresen kérdezget tőlünk felőle. Eléggé rizikós a dolog, hiszen a mama már nem fiatal (82 éves), de nagyon reméljük, hogy a szervezete erős lesz és még sok-sok évig velünk lesz ezek után is. Azért mégis olyan rossz belegondolni, hogy ez az egész megtörténik... ráadásul hamarosan karácsony. Tudom, hogy nekik valószínűleg ez számít most a legkevésbé, de nekem olyan szomorú belegondolni abba, hogy milyen lesz majd nekik az ünnep. Talán mindannyiunkra rá fogja nyomni a bélyegét, de remélhetőleg azért tőlünk telhetően szép karácsonyunk lesz, főként a mamával a körünkben.

Azért persze vannak apró dolgok is emellett, amiknek örülni tudunk. Ilyen például az is, hogy édesanyámtól előre megkaptam a karácsonyi ajándékomat, de kizárólag azért, mert az ünnepekkor már használatba szeretném helyezni. Egy csodálatos, klasszikus kuglóf formáról van szó, amire már nagyon régóta vágytam. Mindenütt kerestem, erre ma anyu telefonált, hogy jöjjünk át érte, mert vett nekem egyet. Olyan boldog voltam, mikor kézbe vehettem - csakis én lehetek ilyen lökött, hogy egy kuglóf formának úgy tudok örülni, mint egy kisgyerek :) Ja, és mellé járt még egy nokedli szaggató is. Eddig sajnos ilyenem sem volt, borzasztóan hiányzott is, de most végre ezen problémám is megoldódott. Könnyű most nekem ajándékokat venni, mert mindenféle háztartási kütyünek örülök :) Ezen kívül szombaton végre a naptár szerint is beköszönt az év legcsodálatosabb évszaka, a káprázatos, csillogó, zúzmarás tél! Nagyon várom már azt az igazi karácsonyi hangulatot az utcákon, a finom illatokat, a fényeket, mindent! A ráhangolódásban egyébként sokat segít az a hatalmas tányérnyi sült gesztenye is, ami éppen előttem helyezkedik el, habár sajnos napról napra vészesen fogy. Ezen kívül vannak további terveim is az ünnepekre nézve. Karácsonykor szeretném felavatni az új sütőformámat, és egy isteni karácsonyi kuglófot fogok sütni azzal a narancslekvárral, amit én készítettem (receptek hamarosan!), meg persze a kandírozott narancshéjjal. A narancslikőröm egyelőre szépen elálldogál a kamrám polcain, de ha már így belelendültem a likőrkészítésbe, csinálok házi Baileys-t is. Az eredetit imádom, de nincs szívem érte kiadni közel 4ezer forintot. Inkább megcsinálom én a saját szájízem szerint, jóval olcsóbban. Aztán amit még feltétlenül szeretnék kipróbálni az a tejszínes teasütemény kávés-csokoládés bevonattal. E mellé is nagyon ígéretes a narancslekvár egyébként, de lehet, hogy almából is fogok készíteni (rendesen belelendültem). A karácsonyi menü még nincs letisztázva teljesen. A kuglóf adott, mézeskalács minden évben van, levesnek pedig Viktor lencselevest kért füstölt-főtt csülökkel, úgyhogy az lesz. Tudom-tudom, az inkább szilveszteri étel, de szerintem bőven belefér a karácsony témakörébe is. A főétel terén vagyok bajban, ugyanis Viktor azt kérte, hogy valami egyszerűt készítsek, hogy ne a sütés-főzéssel menjen el az egész nap, hanem legyünk inkább együtt. Wellington karajt szerettem volna csinálni, de az minden, csak nem egyszerű. Töltött káposztát nem csinálhatok, mert anyu kijelentette, hogy azt neki kell és punktum. Innentől kezdve vagyok bajban. Lelkesen böngészem a NoSalty-t, hogy mégis miféle házias, egyszerű főételt készíthetnék, de ha valakinek van valami jó ötlete (ami mellőzi a sült húsok gyümölccsel való párosítását, mert ez utóbbit ki nem állhatom), szívesen fogadom. Mondjuk tényleg jó lenne idén nem a konyhában robotolnom egész nap, tavaly sajnos beleestem ebbe a hibába, pedig akkor sem akartam. Szóval most tényleg vissza kéne fognom magam. Elvégre nem attól lesz szép az ünnep, ha 30 fogásos vacsorát főzök kettőnknek :P Szóval még egyelőre keresem a tökéletes karácsonyi főételt. A dekorációra is szeretnék idén kicsit több figyelmet fordítani, az tavaly elég kevés dologban kimerült. A napokban el fogom készíteni az adventi koszorúmat, és talán a kreatív hobbi boltban kapok néhány egyszerűen megvalósítható dekorációs tippet is. Éljen a meseszép karácsony :)

8 megjegyzés:

  1. Viktor nagymamájának gyors felépülést kívánok! :,(

    VálaszTörlés
  2. Nagymamának kívánok gyors felépülést kívánok! Borzasztó dolog az ilyen :(

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépen köszönjük, igazán kedvesek vagytok. Bízzunk a legjobbakban.

    VálaszTörlés
  4. Én is jobbulást kívánok! Azt hiszem eléggé megértem a helyzetet,és remélem nem robban le,és nem kerül ilyen helyre ahol gyakorlatozok ='( (erről később mesélek,még 2 napot le kell húznom)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük! Mi is reméljük a legjobbakat. Majd mesélj, hogy milyen volt a gyakorlat, de persze csak ha már kipihented magad.

      Törlés
    2. Mindenféleképpen kikell magamból írni... Ne tudd meg tegnapelőtt mennyire szarul voltam lelkileg,és senkivel nem tudtam megbeszélni normálisan! Aztán tegnap már semmi bajom nem volt. Érdekes.
      De ha ma (péntek) túlélem,akkor hazamegyek,és írok bejegyzést.

      Törlés
  5. Karácsonyi főételként nálunk pár éve a saltimbocca hódít, igaz, nem az eredeti recept szerint (borjúszűz, konyak, stb.), hanem egyszerűsített verzióban: bármilyen vékonyabb sertésszeletet (de lehet akár csirke is, mindenhogy finom!) megtűzgélünk zsályalevéllel, feketeerdei vagy pármai sonkával, köretként vajas burgonyát és párolt borsót készítünk hozzá. Ízletes és a tűzgélést leszámítva egyáltalán nem macerás. Ha érdekel, mindenképpen nézz utána, nem fogod megbánni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen!
      Nagyon szépen köszönöm a tippet, egyelőre még keresem a tökéletest, de ez a recept is nagyon ígéretes :) Ha nem is karácsonyra, de később egy másik alkalomra elég valószínű, hogy elkészítem :)

      Törlés