2013. február 9., szombat

30 nap Gothoknak - 11. rész

A Goth számodra egy életstílus?





Nyilván. Ha csak a felszínes részei érdekelnének, nem papolnék annyit azokról, akik véleményem szerint elferdítik ezt a szép szubkultúrát. A goth lét szerves része a mindennapjaimnak, a személyiségem, egyéniségem meghatározó pontja. Ha nem ezen az úton indultam volna el anno tizenéves koromban, ma egy teljesen más ember lennék. Bár igazság szerint ha hű akartam volna lenni önmagamhoz (és miért ne akartam volna), akkor nem is keveredhettem volna máshova. Akik ezt a kultúrát komolyan veszik, azokból az életérzés belülről fakad. Nem egy felvett attitűd, nem egy ruha, amit bármikor hordhatunk, aztán este levetünk, mert már nem kell viselnünk - a goth valóban ott van bennünk, minden porcikánkban. Számtalan apró dologban van rám hatással, vagyis inkább érezni, hogy itt is, ott is megjelenik a hétköznapi életemben. A puszta viselkedésem, fellépésem, világról alkotott nézetem, ízlésem, mind-mind a goth stílushoz passzol. Ezek nem utólagosan magamra húzott szerepek, hanem velem született dolgok. Mikor még keresgéltem önmagam akkor jöttem rá, hogy sehova máshova nem illenek a nézeteim, csakis a goth kultúrához. Az ember mindig olyan stílusban keres menedéket, ami leginkább illik a lelkéhez. Persze ez csak jó esetekben van így, van, aki a külsőségekért "válik" goth-tá, de ezekről az emberekről már kifejtettem a véleményem. Ami engem illet, számomra a goth nem csupán életstílus, hanem a személyiségem szerves része. Minden nap minden percében ezt a stílust közvetítem, mert ez vagyok én. Ha akarnék se tudnék más lenni. Az a sok-sok külső és belső tényező, ami ezt a szubkultúrát jellemzi, hozzám is tartozik. Minden cselekedetemet, minden vélemény nyilvánításomat áthatja a goth stílus sajátossága, melyet már akkor is magaménak éreztem, mikor még semmit sem tudtam erről a szubkultúráról. Szóval azt hiszem kell egyfajta "hajlam", egyfajta alap személyiség típus ahhoz, hogy valaki igazán magáévá tegye ezt a stílust, mert az ilyen embereknek a goth minden sajátossága szívből jön. Én is ezek közé sorolom magam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése