2013. március 24., vasárnap

Amiktől falra mászok - 2. rész - Fogyókúrás tippek




Egészen belelendültem ebbe, úgyhogy rögtön jövök is a második alanyommal, még pedig a fogyókúrás tippekkel. Még csak március vége van, de a neten és az újságokban már most látni olyan cikkeket, melyek a nyári álomalak elérése érdekében igyekeznek tanácsokat adni nekünk. Kezdjük ott, hogy már magával a fogyókúra szóval problémáim vannak. Meg tudok őrülni, mikor a sok nagyokos a médiában ilyen egészségtelen, testromboló tanácsokat osztogat a hiszékeny embereknek. A fogyókúrák zöme - legyen akármilyen szuper jónak is beállítva - tönkreteszi a szervezetet, ugyanis rövid idő alatt kényszerülünk ledobni magunkról a kilókat. Legtöbbször éhezéssel jár, amivel ugyan pár hét alatt látványos eredményeket érhetünk el, utána viszont a kilók duplája röppen vissza ránk. Mert ugyebár a fogyókúra egy rövid időintervallumot érint, s amint vége az ember nem tud mit kezdeni magával. Hogyan tartsa meg a súlyát? Esetleg éljen és étkezzen úgy továbbra is, ahogy a fogyózás alatt? Mégis mit kéne tennünk? Na ezért vagyok én a fogyózás ellen. Ugyanis ezek átmeneti megoldást kínálnak egy olyan problémára, amit csak hosszú idő és türelem árán lehet tartósan elérni. A legújabb divat-diéták kitalálóit legszívesebben jól kiosztanám, ugyanis nők millióit ringatják hiú ábrándokba, akik ezektől a csoda-receptektől remek eredményeket várnak. Véleményem szerint ha egy nő egészségesebb, fittebb, csinosabb akar lenni, akkor nem fogyóznia kell, hanem életmódot váltani, az pedig nem pár röpke hét, hanem egy egész élet. És hosszú hónapokig tart, mire rááll a szervezetünk, hiszen teljesen új szokásokat kell felvennünk és mindennapossá tennünk. Nehéz a régi rossz dolgokról leszokni, de elég időt tudunk hagyni maguknak ahhoz, hogy sikerrel járjunk. Az elején mindenki visszaesik párszor, van, hogy később is, de idővel a régi szokások eltűnnek és felváltják őket az egészséges életmód elvei. Én magam is erre törekszem. Aztán a másik dolog, amit nem szeretek ebben a témában az éheztetés. Most lehet, hogy ezzel a véleményemmel nagyon sokan nem fognak egyet érteni, de én nem vagyok híve a nyulaknak való étrendnek. Nagyon divatos manapság száraz salátákat ropogtatni, és én magam is szeretek néha elrágcsálni egy kis zöldséget, na de hogy jóformán csak ilyesmin éljek azt el sem tudom képzelni. Nem hiszem, hogy hasznomra válhat egy olyan étrend, ami kegyetlen sok lemondással jár és míg a többiek mindenféle finomságot ehetnek, addig én csócsáljak egy zeller szárat. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy aki életmódot szeretne váltani, az egyen úgy, ahogy eddig, csak kevesebbet, mert az sem helyes, de meg kell találni az egyensúlyt. Én speciel nem fogom megvonni magamtól azokat a finomságokat, amiket nagyon szeretek, hanem találok rá módot, hogy egészségesebb verzióban fogyaszthassam őket. És ami még nagyon fontos, az a testmozgás. Sok magazin azt hirdeti, hogy elég, ha az ember csak fogyókúrázik és mellette nem mozog, mert így is leolvadnak majd róla a kilók. Igen, ezt én magam is tanúsíthatom. Kétszer csináltam végig anno a 90 napos szétválasztó diétát mindenféle edzés nélkül, és hiába mentek le rólam a kilók, úgy éreztem magam, mintha összeaszalódtam volna. Nem volt feszessége a bőrömnek, az izmaim eltunyultak, és állandóan fáradt voltam. A szigorú adagok teljesen kikészítették a szervezetemet, elerőtlenedtem, nem volt bennem energia. Szerintem a mozgás is nagyon fontos része az életmódváltásnak, hiszen ahhoz, hogy jó formában legyünk át kell mozgatnunk magunkat. Itt sem arra gondolok, hogy őrült módon kezdjünk el tornázni, mert hamar munka ritkán jó, de ha kis lépésekben megpróbálunk haladni máris tettünk valamit a jó ügy érdekében. Aztán szintén a mozgáshoz köthető néhány magazin tippje - menjünk konditerembe! Ja, persze, mert csakis a kondizás hozhat eredményt. Én annak a híve vagyok, hogy mindegy mit mozog az ember, csak csinálja. Ha másfél órán át sétálunk a kutyával, vagy ha táncolunk egy kicsit már tettünk valamit magunkért és ehhez nem kellett kiadnunk több tízezer forintot kondibérletre. Az emberek manapság hajlamosak mindent túlbonyolítani, pedig néha az egyszerű dolgok is lehetnek olyan jók, mint a divatos tippek. És igen, ezek a hétköznapi kis "edzések" nem fognak egy hét után eredményt hozni, de még egy hónap után sem. Több idő kell hozzá. Viszont legalább nem fog kilógni a belünk a túlhajszoltságtól, hanem fokozatosan alakulunk át és hagyunk időt a szervezetünknek a változásra. Sajnos sokan türelmetlenek, azonnali eredményt akarnak, ezzel pedig nagy galibákat okoznak magukban. Talán ha a női magazinok és netes portálok kicsit okosabban látnák el a fogyni vágyókat tanácsokkal, akkor több olyat olvashatnánk, mint például hogy "sokáig tartott, de megérte, mert már x éve tartom a súlyom, jól érzem magam és mozgékonyabb vagyok" szemben az olyan kommentekkel, hogy "mindent megpróbáltam már, de hiába, semmi sem használ". Talán ha elérhetőbb célokat tűznénk ki magunk elé és hagynánk időt magunknak a változásra, akkor nagyobb lenne a siker is. És nem kell elhinni mindent, amit a magazinokban olvasunk. Ha valaki egyszer összegyűjtené az összes szuper hatásos, biztos fogyást ígérő diétát, szerintem Dunát lehetne vele rekeszteni.

4 megjegyzés:

  1. Én még pluszba azt utálom, mikor az olyan doktornő mondja hogy "Maga kövér fogyjon le, és ott osztogatja a tippjeit" aki 2 széken ül mert egyen nem fél el a hátsója és súlyosan túlsúlyos. Na az ilyen inkább maradjon csendben, mert én jól érzem magam így, meg ahogy látom Ő is, mert gyerek korom óta ugyan úgy néz ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az orvosi székben ülve könnyű tanácsokat osztogatni, de valahogy hatásosabb lenne az ilyen prédikáció, ha az orvos önmagával példálózna.

      Törlés
  2. Igazad van Szilvi! A mozgás mindenek felett! Mi Krisztiánnal ügyeskedünk, hogy a plusz kilókat leadja. (+7 kiló már látszik) A mi biztos tippünk, amit hosszas fejlesztés után csinált meg és sikert ér el vele az a 6 óra után semmi kaja, max gyümölcs (napközben, amit csak akar)! És persze a fegyenc edzés. Legalább hat féle edzést kipróbált, de ez a leghatékonyabb nála. Napi egyszer egy órát edz és sikerül vele a fogyás! Már 3 kiló mínusz 2 hét alatt!!! Igaz mindenkinek magának kell kikísérleteznie, hogy mi a legjobb edzés neki, mert ez egyénre szabott! Ami bevált másnak lehet neki nem válik be!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez így van, mindenkinek meg kell találnia a neki megfelelő mozgás típust. Én biztosan nem bírnám a fegyenc edzést, ezt amúgy is inkább tipikus férfi edzésnek tartom, de vannak más mozgás formák, amik nálam is jól beváltak. Mindenki rá tud érezni a saját stílusára, csak a lustaságot kell legyőzni. sokszor az a legnehezebb, nem maga a mozgás.

      Törlés