2013. április 27., szombat

Sokadszorra is túl a hét köteten



Nemrég fejeztem be ki tudja hányadik alkalommal a Harry Potter köteteket. Viktor nem tudja megérteni, hogy miként nem unok rá a történetre. Ő is szeret sok könyvet és filmet, de annyira nem mániákus, hogy hozzám hasonlóan sokadszorra is végigolvassa a szeretett történeteit. Én ellenben olyan vagyok, hogy ha valamit megszeretek, akkor bármikor újra tudom olvasni. Szoktam is mondani, hogy azt a könyvet, amit csak egyszer volt kedve elolvasni az embernek kár is volt megvenni, hiszen egy jó történet vissza-vissza csábítja az embert az adott fantázia világba. Tudom, hogy felnőtt emberként kissé gyerekesnek tűnhet a Harry Potter mániám, de hát akik ismernek és tudják, hogy milyen lelkületű ember vagyok, azok elfogadják a furcsaságaimat, sőt, kedvesnek, bájosnak tartják. Még ősszel kezdtem neki ismét a hét könyv újraolvasásának, de hogy hányadik alkalommal vágtam bele őszintén mondom, fogalmam sincs. Nem is ez a lényeg, hanem az, hogy hiába olvastam kismilliószor és hiába tudok mindent a történetéről, akkor is ugyanúgy élvezem, mintha először venném a kezembe. Nem hiszem, hogy lett volna más irodalmi mű, ami ekkora hatással lett volna rám, ami így beszippantott volna magába, mint ez. Időről időre újra a kezembe veszem őket, és mikor végeztem velük, mindig elégedettséget, jó hangulatot és végtelen hálát érzek. Hálás vagyok az írónőnek, amiért megalkotta (szerintem) minden idők legjobb ifjúsági történetét, ami természetesen felnőttek számára is rendkívül szórakoztató, és hogy én is olvashattam, mert általa sokat változtam én is. A könyv rengeteg bölcsességet tartalmaz, amiket nagyon ügyesen ültet el az olvasó fejében, és ezek bennem is szépen elkezdtek virágozni. Bátran állíthatom, hogy jobb ember lettem tőle, és az sem elhanyagolható, hogy csodálatos hatással van a hangulatomra is. Most, nehéz napjaim alatt is állandóan a könyvet bújtam, és valahogy amíg a varázsvilágban kalandoztam, elfeledtem a saját problémáimat és kikapcsolódhattam. Olyan is volt, hogy a történetben elhangzó bölcsességek engem is gondolkodóba ejtettek, és máris nem láttam a világot és a helyzetemet olyan szörnyűnek. Hihetetlen, hogy micsoda mentális mankó számomra ez a történet. Felér egy lelki balzsammal, egy nehéz nap utáni kellemes esti mesével, ami kicsit ellazítja a fáradt, feszült embert. Egyébként amióta kiolvastam a hetedik kötetet is, valamiért üresség-érzetem van, mintha nem lenne semmi, amit ezek után olvashatnék, holott vagy fél tucat könyv várja, hogy végre fellapozzam őket. Valahogy a Harry Potter kötetek után nehéz olyat találni, ami ilyen remekül tud szórakoztatni. Persze minden könyv jó a maga módján, csak nekem mindig a HP lesz a favorit :) Ez tényleg olyan történet, amit bármikor újra olvashatsz, mert akkor is ugyanolyan érdekes és izgalmas lesz, mint régen. Ha nagyon nem találok magamnak a könyvesboltban semmit, akkor szoktam elővenni őket és egyáltalán nem bánom, hogy nem adtam ki újabb fölösleges ezreket egy olyan könyvre, ami nem is igazán érdekel, mert ezekhez mindig hozzá lehet nyúlni. Persze azért vannak, amiket szívesen olvasnék és fogok is. Tegnap pl. kiolvastam a legújabb Milla és Sugar kötetet, ami nagyon gyerekirodalom, de én imádom, kedves, bájos, szórakoztató, pár órára kikapcsolja az embert. Legközelebb a legújabb Fairy Oak-ot fogom elkezdeni, azt is már mikor megvettem, csak hát éppen a Harry Potter könyveket olvastam, és nem szeretek egyszerre több történetbe belekezdeni. Még Jane Austen Emmája és az Eragon is rám vár, illetve megjelent a könyvesboltokban a Smaragdzöld is, amire feltétlenül le kell csapnom. Szóval azért nem maradok könyvek nélkül, lesz mit olvasnom, csak hát azért mégis a Harry Potter a legjobb. Egyébként nagyon szemeztem a Libriben rowling másik könyvével az Átmeneti üresedéssel is, de annyira más kategória, mint a HP, hogy nem tudom merjek-e belevágni, megérné-e a pénzt, amit kiadnék érte. Valaki olvasta már, vagy hallott róla kritikát? Ha esetleg igen írjátok meg, mert habár kíváncsi vagyok rá, nem tudom mire számítsak vele kapcsolatban. Addig is mindenkinek szép hétvégét és olvassatok sokat, az jót tesz a léleknek :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése