2013. december 27., péntek

Karácsonyi élménybeszámoló

Hát szervusztok-szervusztok, jó újra itt lenni ^^
Kicsit el vagyok maradva a beszámolókkal, ugyanis ahogy néztem jóformán már minden olvasott blogomon megírta mindenki az élményeit (jó sokáig tartott, mire minden bejegyzést végigolvastam és néztem, 3 nap kihagyás a blog életben soknak számít). Én azért jelentkezem most ezzel, mert eddig tényleg szusszanásnyi időm sem volt, nem hogy blogoljak. A karácsony ugye rokonlátogatásról szól, jövünk-megyünk mindenkihez, és tényleg semmi időm meg erőm nem volt már írni, de!!!! Tessék nagyon megdicsérni, mert végig dokumentáltam mindent képekkel, fotóztam a sminkjeimet és a lakkozgatásos szerencsétlenkedéseimet is, szóval mindent megörökítettem, mondván a blogra pakolom majd fel őket :) Szóval azért nem felejtettem ám el az én kis Mesevilágomat sem, mert elspájzoltam az emlékeket képek formájában. Jó sok sminkes bejegyzés is lesz, mivel kértétek őket, és igyekeztem mindet meg is örökíteni. Ezeket majd külön bejegyzésekben teszem föl, mert nagyon sok kép van és nem szeretnék egyetlen bejegyzést teletömni velük. Lesznek Viktor poénok is, mert a zuram termelt az ünnepek alatt is, lesz karácsonyi outfit bejegyzés, mert azt is kértétek, szóval lesz itt minden, bambi-zizi-vattacukor :P
Szóval. Hogy is telt nálunk a karácsony?
Idegeskedés-mentesen! Ennek nagyon örültem, ugyanis meglepő módon sokkal könnyebb élvezni az ünnepeket úgy, hogy nem ordibálok a szeretteimmel, nem próbálok egyszerre húszfelé sütni-főzni, nem rágom tövig a körmeimet azon, hogy minden tökéletes-e, stb. Idén megfogadtam, hogy nem hagyom magam stresszbe süllyedni, nem vállalom túl magam, csak annyit fogok készülődni, amennyit jónak látok. És be is tartottam a fogadalmam, ugyanis össz-vissz kétféle fogást készítettem karácsonyi vacsora gyanánt, az sem egy nagy vaszisz, illetve süteményből is csak 3 félét csináltam. Nem láttam értelmét annyi sok sütit készíteni, mikor édesanyám is robotolt a konyhában és számíthattunk tőle egy hatalmas tálca édességre. Kiéltem én is a karácsonyi konyhatündérkedhetnékemet, aztán ennyi volt. Vasárnap megsütöttem ugye a mézeskalácsokat, amiket másnap reggel gyorsan kidíszítettem. Lusta voltam, így nem írókáztam végig őket, egyszerűen kikevertem a mázat, ráplacsniztam a sütikre, megszórtam színes cukrokkal és voila!

Ez lett belőle;



Tudom, nem olyan szépek, mintha egyesével kidíszítettem volna őket, de baromi gyorsan elfogytak, úgyhogy annyira nem lehetett rossz az íze :P

Aztán megsütöttem a gyümölcskenyereket is, mivel ez nálunk tipikus karácsonyi süti, sógornőm kifejezetten imádja, de Viktor is odavan érte. Fel is volt háborodva, hogy egy teljes rúddal odaadtam a szüleinek meg a nővérének, és még a mi adagunk felét is odaadtam anyuméknak, de hát had adjak már én is valamit nekik, nem? Szóval ők volnának azok;



Én kandírozott mangóval és ananásszal készítem, alias Kalifa mix-szel, meg narancs és citromlével. 

Aztán utoljára hagytam a méteres kalácsot, mert azzal mindig küzdök. A tésztával nem volt semmi gond, hacsak az nem, hogy drága édesanyám javaslatára dupla adagban sütöttem. De hogy minek? 4 hatalmas rúd süti lett belőle, csak néztem, mondom hova fogom én ezt adogatni, ki bír ennyit megenni? Na meg a krém. Hát azzal megszenvedtem rendesen. Az első adagot el is rontottam, mert lusta szakácsnő módjára meg akartam melengetni a vajat, hogy könnyebb legyen beledolgozni a pudingos krémbe, de aztán csak annyit értem el vele, hogy az olvasztott vajban (mert persze szétolvadt az egész folyóssá) ott úszkáltak a puding darabkák. Had ne mondjam milyen guszta volt. Ment az egész a kukába, én pedig egy pillanatra elfeledkeztem magamról és idegeskedni kezdtem, de Viktor visszarángatott a nyugiba, úgyhogy az ő hathatós közreműködésével végül elkészült a krém. Nem pudingból, hanem tejes-lisztes-rumaromás akármiből, de finom lett. Igaz, néhol maradt benne 1-2 csomó, de anyuval jót röhögtünk rajta, mert mikor felhívott közölte, hogy neki meg szanaszét folyik a sport szeletjének a krémje :D Az övé elfolyt, az enyém összeállt, jók vagyunk :P Végül a világ megmenekült, hála a Pindúr Pandúroknak, úgyhogy a méterest is sikerült összeállítanom. A csokimázzal nem volt kedvem bajlódni, simán rácsorgattam a csokit, ha törik, törjön, az ízén nem fog változtatni. Ők lennének azok;



Iszonyat sok lett, mint látható, de azóta a tesóm is lemeózta, aki nagy kiritkus, lévén ez a kedvenc sütije és nem szokása üresbe bókolni, és azt mondta, hogy nagyon finom lett (meg a rák tempurámat is imádta, de arról majd később)

Szóval őket sütöttem. Receptek lesznek róluk, mert miért ne, hátha valaki kedvet kap egyszer hozzájuk :) Mikor megvoltam a sütéssel végre felrakhattam az ablakmatricáimat is, hogy legyen már valami ünnepi dekorunk a lakásban. Persze mikor lekerült a karácsonyos dobozunk kiderült, hogy vannak nekünk aranyos kis mécsestartóink, meg kis asztali díszünk, meg egyéb kütyükéink, de na, nem tudhattam. Az ablakok mondjuk ezektől függetlenül pucérok lettek volna, úgyhogy muszáj volt feltennem a kis ezüst csillagokat.





Jól látható a dzsungelünk is, a növénykéink lassan világuralomra törnek. Egyébként nagyon jópofa ez a matrica, mert nem ragacsos a hátulja, hanem simán felcuppan az üvegre és később újra felhasználható :)

Mikor ez is meg volt, 24-én szépen feldíszítettük a fát. Majdnem katasztrófába torkollott az egész, mivel elsőnek egy piros csillámos gömböt akartam feltenni a fára, és nem a szerelem gömböt! :( Majd elsüllyedtem szégyenemben, mikor Viktor mű-rosszallással az arcán ingatta előttem a szivecskés gömbünket, de végül közösen feltettük és utána már jöhettek a szokásos díszek :)











A mi kis műfenyőnk teljes pompájában :) Alatta két mécsestartó és az isteni Stühmer szaloncukrok! Tényleg fenségesek!

Ezután átmentünk Viktor nővéréékhez egy kis közös karácsonyi ünneplésre, és habár délután 3-ra voltunk hivatalosak úgy teleettük magunkat, hogy a 8 órai vacsinak lőttek :D A klasszikus menü volt terítéken; halászlé, amit üresen, irgalmatlanul csípősen szeretek, majd rántott ponty (én nem szeretem, mert iszap-íze van, de az édesvizi halakat alapból nem kedvelem) majonézes krumpli és kukorica salátával, aztán a finnyásabbaknak (nekem) volt töltött káposzta, meg persze rengeteg sütemény. Sógornőm is kitett magáért, 6 féle finomságot készített. Italok terén, nos, én nem fogtam vissza magam :P Viktor sajnos nem ihatott, mivel vezetett, de én készséggel elfogyasztottam az ő adagját is :D Megittam vagy 3 kupica bivaly erős pálinkát, 2 pohár pezsgőt, és ez így elég rendesen a fejembe is szállt. Fél 8-ig maradtunk, majd mikor hazajöttünk egy kis punnyadás után elkészítettem a mi kis karácsonyi vacsinkat, amit úgy este 11 tájékán fogyasztottunk el, lévén addigra lett hely a bendőnkben :P Édesanyám jóvoltából idén csodás lazac és garnála került az asztalunkra. Ha már halat eszem, akkor én bizny a lacaznál nem adom alább, a rákot meg eleve imádom. Nem bonyolítottam túl a dolgot, só, bors és pici citromlé ment rá a halszeletekre, wokban kisütöttem őket és hozzá párolt zöldségeket tálaltam.





Mellé még egy kis rák tempurát tálaltam :) A lazac norvég módra készült, de a köret és a rák inkább a japán konyha stílusára hajaz, így mindketten jól jártunk Viktorral :) Isteni volt ^^


Ja, és az ajándékaink! 


Éviéktől kapott Viktor egy Metaxát, én meg egy kávés csokit.



Anyókáéktól kaptunk süteményes szettet, evőeszközöket, sütőkesztyűt, krumpliszeletelőt, és imádnivaló kis hűtőmágneseket :)


Hát nem aranyosak? ^^ Anyókáéknál láttam meg őket még a szülinapja ünneplésekor, és mondta, hogy sajnos csak ez a kettő volt, a többit elkapkodták. Szomorkodtam egy sort, mert örültem volna, ha karácsonyra én is kaphattam volna ilyet, de lemondtam róla. Aztán kiderült, hogy Anyókáék addig járták a főváros összes bevásárlóközpontját, míg nem találtak nekem ugyanilyen hűtőmágneseket :)


Másnap édesanyámékhoz voltunk hivatalosak ebédre. Anyu gyönyörűen megterített nekünk, olyan jó volt ezt látni, mert sajnos a nem túl vidám családi légkör miatt a közös karácsonyi ebéd/vacsi jó pár éve kimaradt az életünkből. Most viszont valahogy minden olyan tökéletes volt. Tesóm és apum is otthon volt, megajándékoztuk egymást, és mindenki örült annak, amit kapott. Tesómnak pulcsit vettünk, apunak Nivea termékeket, mert az nála fogyó eszköz, anyunak pedig hajlakkot, hajhabot és szőlőmagolajat, mert az gátolja a rákos sejtek terjedését. Mi nem számítottunk semmire, mert úgy volt, hogy anyutól a lazacot és a rákot kapjuk, de hát persze nem bírtak magukkal és kaptunk még pluszban ajándékokat;


Vééégre van csatos tortaformáááám ^^ És mellé mind a ketten kaptunk 1-1 elektromos fogkefét is. Majd leesett az állunk :) Jól megdorgáltuk anyut, amiért ennyit költött ránk, de persze csak úgy jelképesen, mert nagyon örültünk ezeknek a szép ajándékoknak :)

Ezután megebédeltünk - anyu nagyon kitett magáért, olyan isteni ragulevest főzött, meg rántott husit krumplipürével, hogy azt hittem a mennyországban vagyok. Desszertnek gesztenyepüréztünk és hatalmasakat nevettünk, beszélgettünk, miegymás. Aztán tesóm behívott magához, mert mutatni akart nekem egy trailert. A 47 ronin volt az, amit mi is meg akartunk már nézni Viktorral, így elhatároztuk, hogy másnap együtt megnézzük :) Annyira boldog voltam, mert a tesóm elég magának való emberke, ritkán van alkalmam csak vele lenni, vagy így hármasban, és nagyon jó érzés volt, hogy közös programunk lesz. Az Avatar óta nem is voltunk együtt moziban. Anyu is annyira boldog volt :) Azt meg el is felejtettem említeni, hogy az én drága Viktorom anyunál sikeresen benyakalt másfél üveg bort, plusz 2 kupica 60 fokos pálinkát, úgyhogy miután hazaértünk úgy kidőlt, mint egy fa :D És csak azért ivott másfél üveggel, mert azt a fél adagot én merészeltem meginni anyuval :P Elég sokáig aludt az én drágám 25-én :D
Aztán másnap moziztunk. Szuper volt a film, élménybeszámoló majd lesz róla :)
Ma pedig Viktor keresztszüleinél voltunk vendégségben, ahol ismét pompás lakoma várt ránk - házi májgombóc leves, rántott husi hegyek, párolt lila káposzta (a gyengém, imádom!), gyümölcstorta, mi szem szájnak ingere. Itt is csodás ajándékokat kaptunk;




Viktor unokatesójától kaptam egy szép gertyát, ő meg egy üveg whiskey-t, a mamájától meg egy ágyhuzatot és egy üveg Tokaji-t kaptunk. El vagyunk látva rendesen itókákkal :D



Viktor keresztszüleitől kaptunk egy szuper lezárható salátás tálat, egy üveg őrségi tökmagolajat, egy üveg keserű likőrt, egy üveg házi szilvalekvárt és egy szép ropogtatni-való tartót :)

Az egymásnak adott ajándékainkat már meséltem nektek, viszont ma, mikor bementünk egy kicsit Camponázni Viktorral, kaptam még néhány apróságot, amit a karácsonyi csomagom számlájára írtunk :P



Balea almás-fahéjas testradír - a citromos után muszáj lesz kipróbálnom! A téli időszakban csak nem hagyhattam ott, pláne hogy ez a kedvenc illat kombinációm :P
Fructise hajpakolás, mert az Avonos shea vajasat a hülyék kivonták a forgalomból és kell valami helyette, remélem beválik majd.
Két ecset a Marionnaud-ból, mert az ecsetkollekcióm erősen bővítére szorul. 

Hát így telt nálunk a karácsony. Voltak nagy evések-ivások, nevetések és összebújások Viktorral, és persze jövök még sok-sok képpel mindenféléről :) Nagyon szépen telt ez a karácsony, olyan jól éreztem magam mindenhol, és habár fárasztó, meg kimerítő volt, én még sem bánom. Ennyi szép program után édes a pihenés, főleg ha az embernek még két tálca sütije van otthon, amiket be kell falnia :P Szerencsére van nekem egy Gombóc Artúrom, aki készséggel leveszi rólam a sütipusztítás terhét :D 
Remélem nektek is jól teltek az ünnepek és sok mosollyal, öleléssel, kedvességgel gazdagodtatok :)

10 megjegyzés:

  1. Jaj de jó volt olvasni ezt a beszámolót! Aza sok sok finomság! Milyen guszta amiket készítettél! Csorog a nyálam:) Szép ajándékok, fogkefét én is kaptam igaz nem elektromosat: ) no egyen ajándék: D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, aranyos vagy ^^ Tényleg olyan jól sikerült minden az idei karácsonyon, annyira boldog vagyok :)

      Törlés
  2. Ajaj, mennyi finomság! Szép nagyra nőtt a kaktuszotok:)
    Nagyon szép a fátok, és azok díszek! A kis leányzó a piros sapiban a legcukibb, a szívecskés pedig nagyon különleges.
    Milyen szépek azok a hűtőmágnesek:) A hóemberes olyan édes:) Nagyon jó ajándékokat kaptatok! És a kapcsos tortaforma a világ legjobb dolga:)
    Örülök, hogy ilyen jól telt a karácsonyotok, és jó volt olvasni ezt az élménybeszámolót:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, hatalmas a kaktusz, Viktor nagy kedvence :) A díszeket én is imádom, nekem a csillámos gömbök meg a szerelem gömb a kedvencem ^^ Az ajándékok meg tényleg szuperek, csupa hasznos holmi, meg finomságok, itókák, amikből sosem elég :P Bár nem tudom hova fogjuk pakolni őket, mert a bárszekrény már csordultig van :D

      Törlés
  3. Wow, micsoda ínycsiklandó képek. :) A gyümölcskenyér azóta is piszkálja a fantáziámat! :)
    Az ajándékok is mind igazán nagyon klasszak és hasznosak is! :)
    Igazán tökéletes, boldog és szép Karácsonyod volt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki a gyümölcskenyeret, fenséges az íze. Sógornőm szerint olyan, mintha a császármorzsát sütiformában sütnénk ki :D
      Igen, ez volt számomra a tökéletes, boldog, szép karácsony :) Nagyon jól éreztem magam :)

      Törlés
  4. De jó, úgy látom, tényleg szuper karácsonyotok volt, szeretetben és békességben. A Balea testradírt pedig csekkolnom kell majd :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudtam, hogy te ki fogod szúrni :P Fenséges illata van amúgy, alig várom, hogy kipróbáljam :)

      Törlés
  5. nagyon jó volt olvasni és nézni a képeidet! örülök, hogy nyugodtan és vidáman telt az ünnepetek! : ) és azok a sütik *-* : ))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett a beszámolóm :) A sütik meg szerencsére nem csak guszták, de finomak is lettek :P Remélem nektek is jól telt a karácsony! ^^

      Törlés