2013. december 28., szombat

Karácsonyi receptek

Gondoltam leírom azoknak a sütiknek és ételeknek a receptjét, amiket én készítettem az ünnepekkor, hátha másnak is kedve támad legközelebb elkészíteni őket :) A mézeskalácsét már feltettem, most a gyümölcskenyér, a méteres kalács és a rák tempura receptje fog következni :)

Gyümölcskenyér




A recept  Nagy sütiskönyv gyerekeknek című receptes könyvből származik :P Nem röhög, nagyon jó ötletek vannak benne, és az olyan szakácsnők/cukrászok, akik nem rögtön Charlotte tortával akarják kezdeni konyhai pályafutásukat, bátran kipróbálhatnak belőle néhány egyszerű, de annál finomabb és mutatósabb édességet :)

Hozzávalók:
- 175 g puha vaj
- 175 g porcukor
- 3 tojás
- 20 dkg liszt
- 1 kk. sütőpor
- 1 zacskó Kalifa mix, vagy bármilyen aszalt gyümölcs, amit szerettek
- narancs és citromlé

A mázhoz:
- 1 tojás fehérje
- pici citromlé
- annyi porcukor, amennyit a fehérje fölvesz

A vajat a citrom reszelt héjával és a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tojásokat is. Ezután hozzákeverjük a lisztet és a sütőport, majd a gyümölcsök háromnegyedét belekeverjük a masszába egy löttyintésnyi narancslével és egy pici citromlével együtt. Jó alaposan kikeverjük a tésztát. A gyümölcskenyér formát kivajazzuk és sütőpapírral kibéleljük, majd beletöltjük a masszát és 180 fokon 20 percig sütjük. Ha letelt ez az idő kivesszük, befedjük alufóliával, hogy meg ne égjen, majd további 50 percre visszatesszük a sütőbe sülni. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy megsült-e. Ha kihűlt a sütemény elkészítjük a cukormázat, és megszórjuk a maradék gyümölccsel. 


Méteres kalács




A recept a nagymamámtól származik, és senki nem fog csalódni benne, fenséges :)

Hozzávalók:
- 4 tojás
- 26 dkg cukor
- 8 ek. meleg víz
- 10 ek. olaj
- 26 dkg liszt
- fél cs. szalagáré vagy szódabikarbóna
- 1 ek. keserű kakaópor

A tojássárgát kikeverjük a cukorral, a meleg vízzel, az olajjal, majd összekeverjük a liszttel és a szalagáréval. A tojásfehérjét kemény habbá verjük, majd hozzá adjuk az előzőekhez. Két őzgerinc formát kivajazunk, kilisztezünk, majd a tészta felét beletöltjük az egyikbe, a másikba pedig a keserű kakaóporral elkevert tésztát öntjük. 180 fokon sütjük, majd forma szerint szeleteljük. 

Krémhez a hozzávalók:
- fél liter tej
- 5 ek. liszt
- 30 dkg vaj
- 20 dkg cukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- rumaroma

A tejet a liszttel felfőzzük, majd a vajat kikeverjük a 2 féle cukorral és a rumaromával. A két keveréket összevegyítjük, majd hagyjuk kihűlni. 
Váltogatva összeragasztjuk a kakaós és a sima tésztát a krémmel, a maradékot rákenjük a sütemény tetejére, majd bevonjuk csokimázzal.


Ráktempura




Nem egy bonyolult recept, bárhol rá tudtok keresni a neten.

Hozzávalók:
- 20 db. garnélarák
- pici só
- 1 zacskó tempura liszt
- 20 ml víz

A rákokat beáztatjuk vízbe, és 1 óra múlva meg tudjuk őket szépen pucolni. A rák páncélja mint a tojáshéj fog elválni a húsától. A farkát én meghagyom, mert azzal tudom mártogatni majd a tésztába. Kicsit beirdaljuk a hasa alját, ahol kunkorodik, hogy ne ugorjon nagyon össze. Aki ügyes, annak teljesen egyenes lesz a tempurája (én nem vagyok ilyen ügyes :P). Ha megpucoltuk és beirdaltuk az összes rákot megsózzuk, és fél órára lefedve hűtőben tartjuk. Addig kikeverjük a tésztát. A zacskó tempura lisztet összekutyuljuk a 20 ml vízzel, így egy nagyon sűrű, sós palacsintatészta szerű dolgot kapunk. A rákokat pici lisztbe forgatjuk, majd belemártjuk a tésztába és forró olajban kisütjük.


Vigyázat, nagyon spriccel! Ezt el lehet kerülni úgy, hogy a farkát egy picit bevágjuk és kikaparjuk belőle a vizet - én sajnos lusta voltam, így rendesen spriccelt a rák :D Akkor lesz jó, ha mindkét oldala aranybarnára sült. Azonnal fogyasztható. Isteni finom íze van, mert a tésztabunda kívül ropogós, de belül puha és ruganyos, a rák pedig önmagáért beszél :) Lehet hozzá mártogatóst is készíteni, mi most csak úgy natúron fogyasztottuk.



10 megjegyzés:

  1. Hmmm ez a ráktempura istenien néz ki, érzem is az ízét a számban:DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Isteni kaja, ha tehetném állandóan ezt enném :P Meg udont és sushit XD

      Törlés
  2. óó sütik nyami nyami!! : DD és a rák *-* nagyon szeretem az ilyen tengeri dolgokat, csak itthon nem igazán vannak oda érte, de majd ha egyszer különköltözök, én is fogok ilyeneket készíteni! : )) köszi a recepteket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen a recepteket :)
      Nálunk édesanyám az egyetlen, aki nem szereti a tengeri kütyüket, meg a halat, mindenki más igen, úgyhogy jól jártam velük :) De egyébként én olyan vagyok, hogy magamnak is képes vagyok megfőzni ilyesmit, mert annál több marad nekem :P

      Törlés
    2. hmm mondjuk ebbe is van valami!! : D

      Törlés
  3. Méteres kalácsot párom anyukája is szokott csinálni, de idén kimaradt. Ugyanúgy készül, mint a tietek, csak vékonyabban vannak benne a csíkok.
    Ráktempura eddig kimaradt az életemből, de érzem, hogy lassan közeledik a nap, amikor megkóstolom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A csíkok igazából ugye attól függnek, hogy milyen szögben vágja őket az ember.
      A ráktempurát meg nagyon ajánlom, mert isteni finom nyami, bár elég addiktív, szóval óvatosan vele, mert könnyen rá lehet kapni az ízére :P

      Törlés
  4. Háát én jövöre se fogom leadni a msot felszedett kilókat, ha ilyen jó recepteket látok karácsony után:) Ki kell próbálnom őket:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Néha lehet egy kicsit bűnözni, nem? :P Remélem kipróbálod őket és ízleni fognak, utána jobban fog esni az edzés is, meglátod ^^

      Törlés