2014. augusztus 25., hétfő

Életmódváltás - tapasztalatok

Nagyjából másfél hónapja kezdtem el rendesen csinálni az életmódváltást annak reményében, hogy így egészségesebb lehetek, illetve leadhatom azt a sok fölös kilót, amivel rendelkezem. Már ez alatt a másfél hónap alatt nagyon sok pozitív változást észleltem magamon, melyeket most szeretnék veletek is megosztani, hátha hasznos lehet, vagy megadja nektek a löketet ahhoz, hogy ti is belevágjatok egy ilyen változtatásba. Tudom, sok életmóddal kapcsolatos bejegyzés, cikk és blog létezik, de azt hiszem az én esetem nem annyira mindennapi, hiszen nem 1-2 kilótól szeretnék megszabadulni, hanem jóval többtől, s így speciális megoldásokra volt szükségem.


Az első lépés számomra az volt, hogy bevezessem a napi rendszeres mozgást az életembe. Habár a törzsi fúziós hastánc miatt minden nap átmozgatom magam (tehát teljesen tunya nem vagyok), mégis érzem, hogy bizonyos izmaimra, ízületeimre ráférne egy alapos átmozgatás, no és persze az sem árt, ha olyan gyakorlatokat végzek, melyek kifejezetten a fogyást hivatottak elérni. Természetesen a tánc, mint mozgás nagyon jó dolog, de maximum formásodni lehet vele, fogyni nem igazán. Így aztán belevetettem magam Norbi első dvd-jébe, melyről pár szót már írtam egy korábbi bejegyzésemben. Azért választottam ezt a dvd-t, mert kifejezetten a nagy túlsúllyal küszködők számára lett kialakítva. Sokféle mozgással, tornával próbálkoztam már, de mindegyiket feladtam egy idő után, mert vagy kiszakadt tőlük a tüdőm (az asztmám és egyéb tüdőproblémáim miatt), vagy annyira kemények voltak, hogy utána 5 napig mozdulni sem bírtam. Rá kellett jönnöm, hogy fokozatosan kell szoktatnom a testem a mozgáshoz, ugyanakkor nem kell túlságosan kíméletesnek sem lennem. Norbi első Duci Tréninges videója tökéletes választás volt erre. Nagyon alaposan átmozgat, tényleg minden testrészem használatba lesz véve a kipróbálása során, de nem pusztulok bele. Fontos tudni, hogy aki nagy túlsúlytól akar megszabadulni, az először könnyedebb mozgással kell, hogy kezdjen, hiszen a teste nem bírná a túl intenzív mozgást, hosszú távon többet ártana, mint amennyit használna. Kímélnünk kell az ízületeinket, szívünket, nekem pedig a tüdőmet különösen. Ez a dvd figyelembe veszi azt, hogy nem tudok végig ugrálni 45 percet, ezért olyan gyakorlatokat és folyamatos mozgást mutat számomra, amit tényleg minden nap el tudok végezni. A létező legnehezebb időszakban álltam neki a hozzászoktatásnak. Pont elkezdődött a két hetes munkám a nyári táborban, 35 fok fölött volt a hőmérséklet szinte minden nap, és még ráadásul a női gondok is gyötörtek. Úgy voltam vele, ha ebben a pár napban rá tudom venni magam a tornára, ilyen nehéz körülmények között, akkor később már semmi nem lehet kifogás számomra. Az elején persze szenvedtem, mint a kutya, de másfél hét bőven elég volt ahhoz, hogy hozzászokjak a napi mozgáshoz, ma pedig ott tartok, hogy már nem tudom elképzelni a napomat torna nélkül. Az elején természetesen nehéz volt. Maga a gyakorlatsor igazán nem nehéz, de aki nincs hozzászokva, annak ez is sok lehet, én is megszenvedtem vele. Nagyon nehéz volt csinálni a tornát és úgy kellett megerőszakolnom minden nap az ismétlésére, nem igazán fűlt hozzá a fogam. Végül remekül megszoktam, és a mozdulatokat egyre pontosabban tudtam végezni, intenzívebben, tartva a tempót, sőt, néhány gyakorlatra rá is erősítek plusz kis apróságokkal. Végre érzem az izmaimat, hajlékonyabb vagyok, nem fáj a térdem és a napi három emeletes lépcsőzés a lakásig sem jelent gondot, egyáltalán nem fulladok már ki. Másik pozitívum, hogy ez alatt az idő alatt közel 5 kilót fogytam, ami ugyan még külsőleg nem túl szembetűnő, én mégis nagyon örülök neki, hiszen ez már egész jó eredmény a magam részéről.


Mindez persze nem csak a tornának, de a helyes táplálkozásnak is köszönhető. Itt is próbáltam követni Norbi néhány tanácsát, miszerint szénhidrátot csakis délelőtt fogyasztok, az ebédet legkésőbb 14 óráig elfogyasztom, vacsorára pedig nagyon kíméletesen étkezem. Általában fűszeres csirkemellet vagy virslit eszem zöldségekkel, néha mozzarellát paradicsommal, illetve a meleg időkben sokszor csak egy kisebb cikkely görögdinnyét ettem. A cukorról szép apránként leszoktam, és ahol még néha kénytelen vagyok használni (sütemények, édes ételek), ott is szeretnék változtatni, hamarosan átállok a xilites édesítésre, de azt is csak ott fogom használni, ahol feltétlenül kell. Amióta cukor nélkül iszom a teámat és a kávémat már nem is kívánom az édes ízt annyira. Néha a kora délelőtti órákban megengedtem magamnak egy kis bűnözést egy-egy szelet csoki személyében, de rá kellett jönnöm, hogy ezek nekem már túl édesek. Kiérzem a termékekben lévő töménytelen cukrot és émelygek tőlük, így nincs már rájuk szükségem. Ha édes ízre vágyom készítek egy kis zabkását magamnak, esetleg diákcsemegét ropogtatok, vagy eszem pár szem gyümölcsöt.
Amit még észrevettem magamon, az a torna hatása az esti étvágyamra. Régen pont, hogy este ettem degeszre magam, mostanában viszont úgy csináltam a dolgot, hogy mikor hazaértem a munkából, s még bennem volt a lendület gyorsan lenyomtam a gyakorlataimat, közben viszont hihetetlen módon beindult az anyagcserém. Furcsálltam is, hogy minél intenzívebben tornázom, annál inkább jóllakottnak éreztem magam. Aztán rájöttem, hogy ez azért van, mert a torna során elkezdtem felemészteni a tartalékaimat, így a vacsoráim jóformán madárnyi adagok voltak. Egy kis marék hús, egy paradicsom, és ezzel már jól is laktam. Volt, hogy csak egy pohár 100%-os gyümölcslevet ittam. Ez a módszer számomra nagyon bevált, mert a torna után tényleg nem óhajtok annyira enni.


Viszont amióta próbálok egészségesebben étkezni felfigyeltem arra, hogy mennyire nehéz is megfelelő élelmiszereket találnom. A minap nagy bevásárláson voltunk Viktorral, én pedig - jó életmódváltó módjára - elkezdtem figyelni az ételek összetevőire. Ledöbbentem, mikor a fitness jellegű müzliszeletnek majdnem annyi volt a cukor tartalma, mint egy csokoládénak, vagy hogy nincs egy olyan natúr müzlikeverék sem, amiben ne lenne cukor. Régen imádtam a Cappy üdítőket, de soha többet nem fogom őket fogyasztani, ugyanis több, mint a felük tömény cukor. Egyedül a 100%-os termékeiket vagyok hajlandó meginni, mert azok tényleg csak gyümölcslevet tartalmaznak. Döbbenetes, hogy mennyire el van cukrozva minden ételünk, úgyhogy nagyon oda kell figyelni arra, mit veszünk meg. Sajnos sokakat megtévesztenek a "light" és "fitness" feliratok a termékeken. Ezeket látva bátran dobálják be őket a kosarukba, de nem nézik meg, hogy valójában még azok is szét vannak édesítve. Persze néha én is bűnözök, és szerintem ennyi kell is, de mivel el vagyok szokva az édes dolgoktól, utána nem is fogom megint kívánni őket.


Nagyon örülök annak is, hogy teljesen le tudtam szokni a zacskós levesekről és tésztákról, melyeknek évekig rabja voltam. Nem mondom, most is ízletesnek tartom őket, de inkább nem költök rájuk, mert jóformán semmi organikus nincs bennük és borzasztó drágák is.
Összességében azt mondhatom, hogy ez alatt a másfél hónap alatt sokkal jobb lett a közérzetem, mozgékonyabb és ruganyosabb lettem, kisebb adagokat fogyasztok és abból is igyekszem a jó minőségre és az egészséges alapanyagokra törekedni. A szervezetem is meghálálja a gondoskodást, hiszen már jó ideje nem is betegeskedek. Új recepteket fedezek fel, és rájöttem, hogy az egészséges étel nem unalmas, hanem pont, hogy nagyon változatos és ízletes. Csak pozitívumok értek ez idő alatt, és továbbra is szándékozom tartani ezt az ütemet és életmódot, mert nagyon jól bevált számomra. Csupán pár apróságról mondtam le, mindent mást ugyanúgy fogyasztok, csak nem mindegy mikor és mennyit. Ha ezekre odafigyelünk, szép eredményeket lehet elérni. Egyedül a tornámban lesz némi változás, mivel Norbi első dvd-je már túl könnyű számomra. Az augusztus hónapot még végig tornázom ezzel, de szeptembertől egy másik dvd-jét fogom elkezdeni, ami keményebb és remélhetőleg még hatékonyabb lesz. Ezen kívül szeretnék leállni a fehér liszt fogyasztásával is és keresni olyan lisztet, amivel a fehéret helyettesíthetem (ha van ötletetek kérlek osszátok meg velem). Bízom benne, hogy fogom tudni tartani a tempót és ezt az életmódot az új tanév megkezdése után is. Ez a másfél hónap annyi pozitívumot adott nekem, hogy már nem tudnék visszatérni a régi életemvitelemhez.



Nektek mi a véleményetek az életmódváltásról? Mennyire figyeltek oda az egészségetekre?


44 megjegyzés:

  1. a poszt végi kérdésedre most nem válaszolok, mivel gondolom sejted mennyire foglalkoztat a téma : DD
    inkább azt írnám le, hogy gratulálok ahhoz az 5 kilóhoz!! nagyon ügyes vagy! : )) és öröm olvasni, hogy mennyi pozitív hatást észlelsz! : )

    amúgy apróságokat lehet zabpehely liszttel is helyettesíteni. mi mindig betárazunk egy csomót (lidl-ben lehet kapni nagyon jó áron) és magunknak őröljük. habarást, rántást csak abból készítünk.
    van egy nagyon jó és egészséges sajtos tallér receptem, azt le fogom majd írni a blogba : ) meg egyéb kajás bejegyzések is tervbe vannak, csak jussak már el odáig : D

    ügyesen, csak így tovább!!
    ja igen, lisztre jó még a rizsliszt. igaz nem olcsóság, de néha néha azt is lehet használni. mi már rántottunk vele halat, húst. persze nem olajban, hanem sütőben : )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sejtem, hogy mennyire :P
      Köszönöm a gratulációt, igyekszem is tartani magam mindahhoz, amit idáig elértem. A tippeket is köszönöm, gondoltam, hogy nem lesz olcsó mulatság a jobb minőségű liszt, de hát ez van, nem problémázok rajta. Ki fogok próbálni több félét is, aztán meglátjuk melyik válik be nálam. A recepteket nagyon várom :) A rántott hús problémája szerencsére nem fenyeget, mivel ez az egyetlen tipikus magyar kaja, amit nem annyira szeretek, vagyis megeszem, de elvagyok nélküle is.

      Törlés
  2. Ami tetszik, hogy nagyon tudatosan csinálod a dolgokat, nem kötöd magad mindenféle hülye teljesíthetetlen szabályokhoz és kezdesz el előre megtervezett diétákat meg önsanyargatást, remélem még látványosabb eredménye lesz a későbbiekben :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, pont ez is volt a célom, hogy megvalósítható legyen az egész, motiváljon, azaz legyen eredménye, de ne is pusztuljak bele, mert az elveszi a kedvemet. És habár nem dobok le egy hónap alatt 10 kilót magamról, azért ennek a fele sem rossz ahhoz képest, hogy régen mennyire nem sikerült semmi.

      Törlés
  3. Gratulálok a mínusz 5 kilóhoz, drukkolok, hogy sikerüljön elérni a célod!
    A fehér liszt helyett van több alternatíva is, attól függ, hogy mennyire vagytok rugalmasak :)
    A Norbi féle Update lisztet ugyan fehér liszttel kell keverni, de ennek is már jóval kisebb lesz a szénhidráttartalma. Ha ódzkodsz a szójától, akkor ajánlanám én is a zabpehelylisztet, Szoó Juditnak vannak szuper receptjei, az ő lisztjeit kilófaló lisztnek nevezik. Ha még többet szeretnél spórolni a szénhidráton, akkor pedig jöhetnek a maglisztek. Ezek jóval drágábbak, nem is olyan könnyűek, de tényleg nagyon kevés a szénhidráttartalmuk.
    Összességében szerintem az a biztos, ha este nem eszel semmiféle lisztes dolgot (nekem pl nem vált be az, hogy este update lisztes cuccot egyek, nem fogyok akkor sem)
    Ha még eddig nem próbáltad a xylitet, akkor szerintem először kis mennyiséget vegyél belőle és azt próbáld ki, mert sokaknak bántja a gyomrát (nekünk pl iszonyatos hasmarsot okoz)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :)
      Norbi féle lisztet nem igazán tervezek venni, mint ahogy semmilyen update terméket sem, mert nagyon drágák és van rájuk más, alternatív megoldás, vagy otthon elkészített verzió. Még nem tudom milyen liszre fogok váltani, de kikérem anyósom véleményét is, ő a cukra miatt váltott és 12 kilót adott le pár hónap alatt. Igaz, hogy muszájból, de eredményesen. Azért kísérletezek majd a lisztekkel, mert embere válogatja kinek mi válik be. Xilitet pedig már fogyasztottam, nekem szerencsére semmi bajom nem volt tőle. Mondjuk kis mennyiségben használtam csak. Este pedig semmilyen lisztes dolgot nem fogyasztok, csak fehérjét, azaz valami natúr húsfélét és nyers zöldséget, esetleg light mozzarellát. Próbálok kímélően, de változatosan étkezni, eddig nincs gondom semmivel.

      Törlés
  4. Gratulálok, nagyon szép eredmény az az 5kg!ű.) Csak így tovább!
    Ajánlani tudom még a xilit mellett az eritritolt( eritrit), nekem sokkal jobban bevált. Nem tudom ismered-e Péntek Enikőt neki van a Zóna Light dvd-je ami nagyobb túlsúllyal rendelkezőknek, kismamáknak stb ajánlott, én is ezzel kezdtem, imádom a nő minden egyes mozdulatát! Neki köszönhetem a most már -25kg-mat. Brutális de hatékony :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm, remélem fog még lejjebb is menni - sokkal lejjebb :P Azt a másik édesítőt nem ismerem, de majd rákeresek, ahogy a dvd-re is, mert ez most megfogott, kíváncsi vagyok rá milyen lehet. Nagyon szép eredményt értél el vele! :)

      Törlés
  5. Én is gratulálok! Nekem ez az 5 kiló pont elég is lenne, de a testmozgással bizony vannak problémáim, nagyon nehezen veszem rá magam a mozgásra... talán ha futás közben lehetne körmöt lakkozni, akkor sokkal motiváltabb lennék :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Hát nem mondom, én is nehezen vettem rá magam, de ma már elképzelni nem tudom a napomat torna nélkül. Ez egy új szenvedélyem lett, nagyon könnyen rá lehet kapni az ízére, pláne mert közben nagyon jól érzed magad a sok endorfintól. A kezdet nehéz, akkor kell erőszakosnak lenni magunkkal szemben, de utána minden gördülékenyen megy.

      Törlés
  6. Gratulálok, csak így tovább!! :) Cukor helyett mostanában steviát használok, liszt helyettesítésére meg ah én kedvencem a tönköly, csak az ára elég borsos. Több benne a fehérje és jótékony hatással van az anyagcserére így akkor is jó ha csak keverve használja az ember.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, igyekszem :) A tönkölyről sok jót hallottam, és azt hiszem az ára is hosszú távon megfizetődne, hiszen én nagyon kevés lisztet használok amúgy is. Ami fehér lisztem maradt még az is jó régóta van használatban, nagyon lassan és keveset fogyasztok belőlük. Viszont akkor azt a keveset is lecserélem egészségesebbre :)

      Törlés
  7. Gratulálok a -5 kilóhoz :) És további sok sikert kívánok :)
    Nem rég én is elkezdtem többet mozogni , és este felé 18-19 órakor szoktam futni a házunk körül .Igaz ,hogy csak 10 kört szoktam futni , de nálam az is valami , mivel nem nagyon szeretek futni , mivel meg szokott fájdulni a vádlim. Szeptembertől bejön nekem a heti 5 tesi óra , így azért többet is fogok sportolni , mozogni .
    További sok sikert kívánok neked :) !!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) Én mindig is nagyra tartottam azokat, akik képesek futni, én sajnos nem tudom rávenni magam. Egyrészt a tüdőm se nagyon bírja, másrészt olyan hülyén érezném magam közben :D De ki tudja mit hoz még a jövő, lehet később, mikor még lejjebb ment a súlyom kipróbálom a futást is és megszeretem :D

      Törlés
  8. Nagyon jó úton haladsz, én már csak tudom :) Gratulálok az eddigiekhez és csak így tovább. Meg tudod csinálni. Majd eljutsz Réka videóihoz is, na ott fogja ő is mondani, hogy a fájdalom a barátunk és kemények vagyunk mint a fagyott kutyaláb :) Hajrááá

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) Meglehet, hogy ráveszem magam Rékára is, bár ahhoz lelkileg rá kell készülnöm :D De biztos nagyon hatékony a dvd-je, idővel oda is eljutok majd :)

      Törlés
  9. Na ezen háborodtam fel én is mindig,hogy sokszor a drága nagy fitness terméknek meghirdetett müzli az ami a legjobban hizlal ,tele szénhidráttal. Egyszer egyik vegyész ismerős haverral voltunk vásárolni és nézegettük a müzliket,és kiderült hogy a legolcsóbb sima sparos no-name müzli sokkal egészségesebb mint az a Fittnes termék amit oly előszeretettel árulnak az üzletekben áron felül....
    De ez a maroknyi étel evés nálam is bevált, meg hogy torna után abszolút nem vagyok éhes,sőt tele a gyomrom érzés van. (: Nekem pl. már csak arról kell leszoknom,hogy kívánjam az étel ízét. Mert sokszor nem is éhes voltam,hanem csak úgy kívántam- de ez is kezd helyre állni.
    Amúgy én kaptam kölcsön egy Norbi Dvdt,amit szerintem te is kipróbálhatsz- Norbi infarktusa után adta ki,abszolút kímélő. Karate- Fit a neve (szálkásítás ,zsírégetés ugrálás nélkül). Én nem találtam benne semmi izgalmasat -de talán belenézhetnél,hátha tetszik és jónak találod. (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van, én is le vagyok döbbenve rajta, hogy mennyire megtévesztik az embereket! De mondjuk mi is hibásak vagyunk, mert nem olvassuk el az összetevőket, mondjuk erre már próbálok figyelni. Az étel ízének kívánása azért nálam is meg van, de azért egy ízletes vacsora elveszi a kedvem a falatozástól. Meg lehet találni egészséges nasikat és rágcsákat, ha nagyon vágyom valami ízre, ezek közül választok, persze mértékkel. Köszi a dvd tippet, meg fogom nézni, elvégre még egy mozgástípus sosem árt :)

      Törlés
  10. Gratulálok az eddigi eredményeidhez és további kitartást kívánok! Örülök, hogy ezt az utat választottad, szerintem nem radikális, ám egészséges. Én szeretnék szintén update-ezni, de valami pszichésen gátol, úgy érzem. Szerencsére fogynom nem kell - sőt - de a fittséghez be kéne indítanom a napi tornát és a maradék rossz dolgokat kiűzni az étkezésből. Egyszer már sikerült és szuper érzés volt. Innen kívánok mindenkinek, aki hasonlóra készül sok akaraterőt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) Örülök, hogy tetszik a "programom" és jónak találod, nekem tényleg bevált, nem szakadok meg az erőlködéstől és semmi lényegesről nem mondok le. Viszont a hulladék ételeket egyre kevésbé kívánom, ami szintén pozitív mellékhatás :) Az update-ből én inkább a kódokra figyelek csak oda, a termékeiket nem lenne pénzem megfizetni, de a tornák és az étkezési tanácsok nagyon jók, szóval én csak javasolni tudom. Minden kezdet nehéz, de ha kitartó és céltudatos vagy, bele fogsz tudni vágni és aztán úgy jársz, mint én, hogy le sem lehet vele állítani :)

      Törlés
    2. Egyet értek! Az update-nél én is főleg a kódokra gondoltam, nem is igen ettem még tőlük semmit. :)

      Törlés
    3. Én régebben kóstoltam a készételeit, azok nagyon finomak voltak, de horror drágák, azóta meg gondolom még drágábbak lettek. Azért egyszer szimplán kíváncsiság végett elnézek egy boltjukba és felmérem a kínálatot.

      Törlés
    4. Kíváncsiságból én is, talán egy liszt vagy cukor pótló termékre beruháznék egyszer, ezekből úgyse sokat használok. :) Minden esetre várom a további beszámolókat és tapasztalatokat tőled. :)

      Törlés
    5. Igen, végül is hosszú távon megéri, mert én se nagyon eszem lisztet és cukrot, azon ritka alkalmakkor meg jó, ha egészségeset veszünk, úgy is kitart sokáig. Mondjuk azért felmérem még a helyzetet más boltokkal is, hátha kapok olcsóbban.

      Törlés
  11. Én is gratulálok Drága Szilvim!
    Nagyjából ezeken filózunk itthon tesómmal, annyi különbséggel, hogy én semmilyen mini bűnt nem engedek meg magamnak :(
    Egyetlen egy nap kivételével, de akkor sem csokit eszem hanem egészséges édességet :D :D Vagy húst krumplival O.O persze az is sovány, de jó az ilyen is nem mindig mekegek :)
    Szóval nagyon inspiráló ez a poszt, végül is jó hogy együtt csináljuk valahol, ketten mindig könnyebb ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm ^^
      Hát én ennyire nem vagyok drasztikus, mert úgy vagyok vele, hogy ha minden régi finomságot megvonok magamtól, akkor csak szenvedek, mint a kutya. Mértékkel fogysztom őket és csak ritkán, meg keresek rájuk egészséges változatokat. Ez szerintem jobb, mint sanyargatni magam, aztán meg felfalni bármit, ami elém kerül :D A hús egyébként teljesen jó és a krumplit is ehetjük kettőig, utána már csak zöldség és husi ajánlott, én legalábbis így szoktam. Igen, tényleg jó, hogy együtt haladunk, mert motiváljuk, inspiráljuk egymást, meg persze másokkal is így vagyok, akik hozzám hasonlóan fogyni szeretnének, meg egészségesebben élni. Ezek mindig összehozzák az embereket :)

      Törlés
  12. Gratulálok én is :) nagyon ugyes vagy és kivánom, hogy ne fogyjon el a lelkesedésed :). Nekem általában az a bajom, hogy x napig csinálom a diétát, mozgok is sokat, aztán elfogy a lendulet és elfelejtem, hogy milyen jol is éreztem magam a diéta és a mozgás miatt. Azért is jok az ilyen posztok, mert ilyenkor mindig ujra bennem van az, hogy mozogjak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, a lelkesedésem pedig ne aggódj, töretlen és egyre erősebb :) Csak egy pihenő napot engedélyezek magamnak, de lassan már azt sem szeretném, mert kiesek a ritmusból és elkényelmesedem. A tornát és az étrendet mindig nyomatni kell, különben elszokik tőle az ember. Régen én is hasonló voltam, mint te, belelendültem, aztán elfogyott a kitartás és visszaestem, de most eltökéltebb vagyok, mint valaha :) Annak pedig kiváltképpen örülök, hogy motiváltalak a mozgásra, remélem sikerül újra belekezdened és megtartanod :)

      Törlés
  13. Jaj, hát olyan jó ilyeneket olvasni! :) Sok sikert, és kitartást kívánok Neked! :)
    A fehér liszt helyettesítésére pedig tökéletes a zabpehely, amit ha van egy jó kis darálótok otthon, akkor simán tudsz belőle zabpehelylisztet csinálni. Szinte minden sütibe használható, kenyeret is lehet belőle sütni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, jól fog jönni :)
      A zabpehely lisztet már sokadjára olvasom itt is, ezek szerint tényleg jó dolog lehet. Darálónk sajnos nincs, de ezen ne múljon, lehet kipróbálom ezt a dolgot. Köszönöm neked is a tippet!

      Törlés
  14. Gratulálok! Látszik, hogy a kezdeti ellenállást következetesen, és fokozatosan felszámoltad. Én a cigarettázásról szoktam le 2 éve, úgy hogy minden nap eldöntöttem, hogy nem gyújtok rá. Bazi nehéz hónapok következtek, az utolsó szál letétele tán. Pszichológus és tabletták segítsége nélkül szoktam le, mert így akartam. Ma már a szagát sem szeretem...
    Meg vagyok rökönyödve, amikor fiatal anyukák büszkén mondják nekem, hogy szülés után rögtön visszaszoktak...tejézsatyúristen!
    Nos ez csak egy kitérő volt...de a siker mindenképp a kitartásban és az odafigyelésben rejlik.
    Csak így tovább Szilvi! Hajrá! :))

    VálaszTörlés
  15. Gratulálok! Egy csomó mindent írtam, erre elugrott... :))
    Csak így tovább! Hajrá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm a gratulációt és az elismerést is :) Mindig az elején kell keményen tartani magunkat, én most nem voltam hajlandó visszaesni, és nem is fogok :) Szerencsére a cigarettával nem ápolok közeli viszonyt, de tényleg hasonlóan erős akarat kell annak a letételéhez is. Gratulálok neked, hogy ilyen erős és céltudatos voltál, sokan eltanulhatnák ezt tőled :)

      Törlés
    2. Szerintem az a csomó minden végül megjelent :) A biztatást pedig köszönöm! ^^

      Törlés
  16. Ebben mindig is példaértékűnek tartottalak! :) Nekem sajnos még nincs ennyi akaraterőm. Amikor épp itthon lakom, a vitaminellátásomra anya figyel. Ha nem akarnám, belém tömné. Ez az átka annak, ha az öcsiknek uzsonnát kell pakolni, mert így mindig nekem is jut egy zacskó uzsi, meg egy adag vitamin, hiába nem kérném, és hiába vagyok 23 éves... ><"
    Húsból általában csirke és pulyka, a zöldségek jöhetnek minden mennyiségben. Bár tény, hogy a gyümölcsből rám férne több. A cukrot igyekszem legfeljebb fűszerként használni, ha főzök. Még nem tudtam teljesen leszokni róla. Mostanság kezdtem el energiaital-mentes életet élni, a kávé pedig még néha beficcen. Az esetek 99 %-ában ásványvizet, csapvizet és teát iszom. Nem kívánom már a cukros üdítőket, mióta leálltam velük. Ha nincs táncóra, és érzek magamban elegendő energiát a házimunka előtt/után, minden nap minimum fél órát sétálok, hogy minden nap mozogjak valamennyit. Ha még több energiát érzek magamban, valamelyik mini-edzés gyakorlatsoromat csinálom végig, vagy futok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Azt hiszem akaraterőből sosem voltam híján, de egy kezdő löket nekem is kell, méghozzá elég nagy. Édesanyád gondoskodása igazából szerintem nagyon aranyos, mert figyel rád és hogy egészséges legyél :) A pulyka és csirke nekem is nagy kedvencem, a sertést és marhát annyira nem kedvelem, de megeszem, ha nincs más. Energiaitalokat régen én is ittam, de leszoktam róluk, mert annál művibb dolog nincs a világon. Kávéra meg rászoktam, de az is olyan, hogy egy bögre tej és kevés kávé, természetesen cukor nélkül. Ezt felhörpintem és jobban indul a nap :) A torna meg annyira beépült az életembe, hogy az egyetlen pihenő napom kivételével nem bírnék tétlenül ücsörögni, muszáj lenne mozognom - minden csak megszokás kérdése :) A séta is nagyon jó, meg persze a táncgyakorlás is, mert neked aztán fogyni nem kell :P

      Törlés
  17. Hű, gratulálok! :) Nagyon büszke vagyok rád, Szilvi. :) 1,5 hónap és az öt kiló az teljesen reális, szuper eredmény. :) Csak így tovább! :)

    Liszt helyett én kókusz, gesztenye és mandulalisztet és teljes kiőrlésű lisztet használok.
    Cukor helyett nyírfa cukrot, agave cukrot vagy szirupot, esetleg stevia-t.

    Amit még tanácsolnék, hogy bármennyire is az van ráírva egy üdítőre, hogy 100% gyümölcs, azért abban még nagyon sok tartósítószer és cukor lehet. Szóval érdemes beszerezni egy gyümölcscentrifugát, vagy bio gyümölcsleveket venni.

    Az, hogy edzés után nem eszel, szerintem elég rossz. Az edzés, mozgás után sérülnek az izomszövetek amiknek fehérjére van szükségük. Tévhit, hogy a fehérjétől kigyúrt állat leszel. De a test gyorsabban bontja az izomszövetet mint a zsírt, így ha nem eszel edzés után tulajdonképpen rosszat teszel magadnak. Egy fehérje turmix, egy kis cottage cheese paleolit kenyérre, vagy épp egy könnyű sali csirkemellel tökéletes étel edzés utánra.

    Plusz a fogyasztó edzések mellett szerintem fontosak a tónusosító gyakorlatok, amikkel feszes leszel. Ilyen a pilates és a jóga is. Én két csatornát tudok ajánlani, ahol teljes edzések vannak fent youtube-on. Az egyik a Blogilates, a másik a Tone it up. Nagyon jó kis edzések vannak rajtuk teljes testre és külön testrészekre lebontva. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először is nagyon szépen köszönöm a hosszú kommentet és a hasznos tanácsokat! ^^
      Köszi a gratulációt is, remélem fog még lejjebb is menni, én igyekszem minden tőlem telhetőt megtenni ezért. A kókusz, gesztenye és mandula lisztek nem édeskések? A gyümölcsleves tanácsot köszönöm, de amennyire a címkén olvastam semmi más nem volt a gyümölcsleveimben, mint maga a gyümölcs, csak sűrítményből. Persze a legjobb az lenne, ha itthon lefacsarnám magamnak, de az bizony még várat magára, mert nincs facsarónk, viszont az ötlet nagyon jó.
      Edzés után pedig szoktam enni, szerintem félreérthettél valamit. Azt vettem észre, hogy kisebb az étvágyam, tehát nem kívánok olyan sokat enni, mint régen. Sokkal kisebb adag is elég, és olyankor sovány húst és zöldséget fogyasztok. Nagyon kedves tőled, hogy figyelmeztettél ennek az élettani hatásaira, de én is ismertem őket, nem véletlenül alakítottam ki így az étrendemet :) Olyan viszont tényleg előfordul, hogy még ezt a keveset is soknak érzem, márpedig ha a szervezetem hányingerrel jelzi, hogy neki nincs szüksége egy kis folyadéknál többre, akkor nem fogok enni. Ez egyébként viszonylag ritkán van, főleg olyankor, amikor tartalmasabb az ebédem és estig is kitart energia szempontjából, de ne aggódj, zömében lecsúszik a grillezett csirkemell paradicsommal :) Viszont tényleg nagyon köszönöm a segítő szándékot! A youtube csatornákat is köszönöm, meg fogom őket nézni! :)

      Törlés
  18. gratulálok! lassan,de biztosan, ezt mondom anyukámnak és ezzel biztatom, ő olyan 30-35 kilótól akar megszabadulni, jelenleg a 10. kilót lépte át szépen fokozatosan. a Norbis Ducitréning pedig neki is bevált :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Édesanyádnak is nagyon drukkolok, hogy sikerrel járjon, a 10 kiló már nagyon szép eredmény! Én még nálánál is többet szeretnék leadni, úgyhogy el fog tartani egy darabig, de szerencsére eltökélt vagyok :)

      Törlés
  19. Nagyon jó volt erről olvasni, az óriási életmódváltást én pont hétfőn kezdtem, úgyhogy most szuper ötleteket merítettem a tapasztalataidból, köszönöm :D Gratulálok az eddigi sikereidhez!! :) Remélem kitartok annyi akaraterővel, mint ami benned is van, mert nálam sem csak pár kg-ről van szó... Nagyon szívesen olvasnék a további tapasztalataidról még és további kitartást neked is ^-^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy hasznos volt számodra a bejegyzés és hogy ötleteket adhattam neked :) Köszönöm a gratulációt és drukkolok neked is, hogy sikerüljön elérni a célod. Biztos lesznek még beszámolóim a tapasztalataimról és a haladásomról, elvégre ez egy hosszú folyamat és néha jó egy kis összegzést csinálni :)

      Törlés
  20. Gratulálok, az eddigi elért sikerekhez, és kitartást kívánok hozzá!
    Remélem majd még mesélsz a dologról, jó olvasni róla.
    Kicsit irigykedek, nekem soha nem sikerült ez az életmódváltás, mióta ismerem, az "egyszer élünk" mondatot nagyon jól alkalmazom mindenre:D Le a kalappal előtted:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) Biztos lesznek még beszámolók, szerintem havonta, esetleg két havonta, mert nekem is jó áttekinteni a dolgokat, és ha még számotokra is hasznos, akkor végképp. Egyébként nem könyű dolog, a hétköznapok könnyen elsodorják az embert, meg a régi megszokások, de ha az elején kitartóak vagyunk, utána már teljesen megszokjuk az új életmódot és arról nem fogunk tudni leállni :)

      Törlés