2017. november 19., vasárnap

Karácsonyi zenekedvencek 2017




Sziasztok!

A meglehetősen depresszívre sikerült visszatérésemet szeretném feldobni valami vidámabbal, úgyhogy gondoltam hozok nektek egy kis korai karácsonyi hangulatot. Tudom-tudom, még csak november van, de ne vessetek rám követ, én már július óta ünnepi lázban égek (minden vacakság ellenére is). Vannak, akik a falra másznak attól, hogy novemberben egyesek karácsonyi zenéket hallgatnak, meg próbálnak ráhangolódni az ünnepekre, de a magam részéről pont a készülődést szeretem a legjobban az egészben. Úgy vagyok vele, hogy a december iszonyat gyorsan elrepül, mire az ember tényleg beleélné magát ebbe a csodaszép hangulatba, addigra putty, már el is múlt az egész, szóval én korán kezdem. Na jó, a július talán tényleg kissé túlzás, de hogy lássátok kivel van dolgotok, nyáron nem bombáztam senkit karácsonyi cuccokkal :P (leginkább azért, mert nem voltam aktív a blogon :D) Ellenben így, november vége felé már aktuálisabbnak érzem a dolgot. Sorra jönnek ki az új karácsonyi zenék, én pedig mint egy kiéheztetett csincsilla vetődtem rá a témára.
Jöjjenek is az új felfedezetteim!

Mark Feehily - Merry Christmas baby: Ez a szám annyira friss, hogy még csak 3 napja jelent meg youtube-on, én pedig kb. 5 perccel ezelőtt fedeztem fel, de nagyon kellemes kis fülbemászó dalocska. Az énekes hangja iszonyat erőteljes, ugyanakkor maga a dal kifejezetten vidám és bulis, biztos sokat fogom idén hallgatni a meglévő kedvencekkel együtt :)

Dylan Scott - The Christmas song: Ő is új, mai felfedezett, és nagyon örülök, hogy rátaláltam. Ugyan a dal kifejezetten klasszikus, hiszen jóformán nincs olyan zenész, aki a karácsonyi albumján ne dolgozta volna fel, mégis Dylan előadásában valahogy más hangulata van az egésznek. Végre nem egy agyonhajlítgatott énektornászás, hanem egy kellemes, nyugis melódia, amit az ember szívesen hallgat, miközben a korai sötétben döcög haza a buszon.

Lindsey Stirling - Christmas C'mon feat Becky G: Ő is nagyon friss találat, szintén 3 napja jelent meg és egy nagyon vidám kis nóta. Becky G hangját személy szerint nagyon kedvelem, jól passzol ehhez a karácsonyi dalhoz is, és Lindsey hegedű játéka még inkább hozzátesz a karácsonyi hangulathoz.

Sia - Santa's coming for us: Őszintén, Sia lett volna az utolsó előadó, akitől karácsonyi albumra számítok, valahogy a stílusa kissé távol áll a karácsonyi hangulattól, de meghallgattam az egész albumot tőle és azt kell mondjam, működik a dolog. Most éppen ezt a számot ragadtam ki tőle, mert ezt hallottam először, nekem nagyon tetszik. Tipikus pizsiben táncolós, önfeledt vidámság :)

Alma Cogan - Never do a tango with an eskimo: Zoella csatornáján bukkantam rá erre a számra még anno, és nem is értem miért nem említettem még. Talán nem olyan híres, mint az agyon csócsált Mörájjákerri szám, de nekem nagyon bejön :P Kicsit szokatlan ez a latinos stílus az ünnepekre, de valahogy mégis működik - idén biztos, hogy sűrűn fogom hallgatni.

Kelly Clarkson - Christmas Eve: Ha Kelly karácsonyi albumot készít, az csakis remekül sülhet el. Még csak ezt az egy új számot hallottam tőle, de máris beleszerettem, igazi ünnepi dal, tökéletes hangulatot biztosít még a legelvetemültebb Scrooge-ok számára is ^^

Gwen Stefani - You make it feel like christmas feat Blake Shelton: Szokatlan párosítás, nem mondom, de mégis sikerült egy aranyos kis karácsonyi dalt alkotniuk. Az ilyen vidám nótákat a karácsonyi ebéd készítése közben szoktam hallgatni, adnak egy atmoszférát a készülődéshez - olyankor fakanállal a kezemben bugizok fel-alá a konyhában, jól nézhetek ki :D

Tarja - O Come, O Come Emmanuelle: nem lenne teljes a lista enélkül a szám nélkül. Mikor meghallottam csak tátott szájjal meredtem magam elé - ennek a nőnek még mindig varázslatos hangja van, és amit ezzel a klasszikussal művelt, az valami földöntúlian gyönyörű. Nem a szokásos bulis, vagy épp nyugtató karácsonyi dal, sokkal inkább egy sötétebb hangulatú mestermű. Simán el tudnám képzelni a Karácsonyi ének zenéjeként, mert az a történet is elég sötét hangulatú helyenként.



Nos mostanra ennyi lenne, remélem tetszett nektek ez a lista és akad a zenék között olyan, amit idén karácsonykor szívesen hallgattok :)

2 megjegyzés:

  1. Bár csak zugolvasó vagyok, de örülök hogy visszatértél :) Időnként csekkoltam a blogot, van-e új bejegyzés, főleg így Karácsonyhoz közeledve, mert az őszi-téli időszakokban posztolt írásaidnak nagyon jó hangulata van. Ünnepek előtt imádok készülődős, sminkötletes, ajándékos posztokat olvasgatni (noha 33 vagyok de Karácsony-imádó :) ), és a Te írásaid mindig szuper adventi hangulatkeltőek! Előre is szép készülődést, tudom hogy Nálatok is sokat jelent a Karácsony és a tél :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy írtál, jó látni, hogy akik amúgy nem igazán kommentelnek, alkalomadtán mégis klaviatúrát ragadnak :)
      Köszi szépen, örülök, ha az őszi-téli írásaim ilyen jól átadják az ünnepre készülődős, télre váró hangulatot. Tényleg ez a kedvenc időszakom, van benne valami varázslatos, és igyekszem az új bejegyzéseimmel is éreztetni ezt :) Egyébként lassan én is 30 leszek és ugyanolyan gyermeki izgalommal várom a karácsonyt, mint régen, szóval a kor semmit sem számít ;)
      Köszönöm a jókívánságot, neked is nagyon kellemes ünnepi készülődést és meghittséget kívánok!

      Törlés